igelkotten
Medlem
Hur då jämfört med att EBD motsvarar Star Alliance Gold nu?Känns som en nergång för EBD dock har jag inte direkt koll på Skyteam.
Hur då jämfört med att EBD motsvarar Star Alliance Gold nu?Känns som en nergång för EBD dock har jag inte direkt koll på Skyteam.
Känns som en nergång för EBD dock har jag inte direkt koll på Skyteam.
Känns som en förbättring för EBS.
Jag ser det som en upgrade med tanke med får mer som Elite plus än Star gold.Känns som en nergång för EBD dock har jag inte direkt koll på Skyteam.
Vad får man mera än tidigare?Jag ser det som en upgrade med tanke med får mer som Elite plus än Star gold.
AlliansmässigtVad får man mera än tidigare?
Men man behöver också lägga till saker som man förlorar:Alliansmässigt
Gratis bagage på Light/Basic biljetten
Gratis eller rabatterad pris på emergency exit, preferred säte
Lounge för +1 oavsett Skyteam flyg
Men man behöver också lägga till saker som man förlorar:
Ingen lounge på inrikesflyg (inklusive flyg inom USA) om man inte har anslutning till/från en internationell flygning
Jag tror vi kan räkna med att SAS behåller det för sina egna kunder på inrikes i SE/NO/DK. Skulle förvåna mig mycket om de tar bort det. Intressanta frågan där ser jag snarare som ifall "utomstående Elite Plus" får lounge på inrikes i Sverige.Det finns ju inget som säger att SAS inte kan ha det för sina egna kunder inrikes.
Och det är ju inte jätteofta man befinner sig utomlands och ska flyga domestic utan anslutning utomlands. Men det är klart det blir en förlust.
SAS kan ge loungetillträde till SAS egna lounger för inrikesflyg. SAS kan fortsätta tillhandahålla SAS lounge för inrikesflyg.Det finns ju inget som säger att SAS inte kan ha det för sina egna kunder inrikes.