Senaste nytt

Nyheter och förändringar i British Airways Executive Club

Abbe

Medlem
Haha okej då, tyckte bara att det var lustigt, att jag fick TP för tillbaks resan 2 dagar efter, jämfört med resan ditt så fick jag dem dagen efter, kändes som att de väntade på att mitt medlemskap skulle gå ur.


Men du svarade inte på min föregående fråga, borde jag inte ha 400 TP just nu i så fall ?
 

Magino

Medlem
TP kommer alltid att nollställas när ditt medlemsår slutar, ditt fall 8e november.
Sedan att man inte nollställs efter man uppnått 400 TP börjar inte gälla förrens 16e november.
 

henrik l

Medlem
Ser att Göteborg numera tillhör zon 1, tillsammans med destinationer som Manchester, B-ham och CPH, medan ARN ligger i zon 2. Min fundering är vad detta får för konsekvenser för uttag av bonusresor? Enligt gamla uttagsmodellen som gäller t o m idag? gick det åt samma poängantal om man startade från Europa Zon 1 som från London för long haul resor. Någon som vet om det kommer det att bli förmånligare att utgå från GOT än från ARN på long haul?
 
Last edited:

Homer

Medlem
Ser att Göteborg numera tillhör zon 1, tillsammans med destinationer som Manchester, B-ham och CPH, medan ARN ligger i zon 2. Min fundering är vad detta får för konsekvenser för uttag av bonusresor? Enligt gamla uttagsmodellen som gäller t o m idag? gick det åt samma poängantal om man startade från Europa Zon 1 som från London för long haul resor. Någon som vet om det kommer det att bli förmånligare att utgå från GOT än från ARN på long haul?

Intressant, det har jag inte tänkt på, jo det borde det ju bli
i alla fall om man tar denna tabell som utgångspunkt, men man kan väl inte helt utesluta att det blir speciella regler för VISA 2-4-1, svaret kommer kanske inom några timmar :)
https://www.britishairways.com/travel/ba6.jsp/reward-flight-saver-table/execclub/_gf/en_gb
 

Concorde

Founding Member
man räknar distans + distans från och med 17:e.

Vill en GOT flyga till NYC i Economy blir det 49.000 poäng totalt: 9.000 för GOT-LHR + 40.000 för LHR-JFK.
Vill en ARN flyga till NYC i Economy blir det 52.000 poäng totalt: 12.000 för ARN-LHR + 40.000 för LHR-JFK.

Club = 98.000 från GOT samt 110.000 från ARN. F = 138.000 från GOT samt 15.000 från ARN.

Det är alltså billigare, som jag skrev för någon månad sedan ;)
 
Toppen