Senaste nytt

Nyhet: Hitta drömhotellet på BusinessClass. Nu har vi vår egen hotellsektion

Kebalibre

Medlem
Bra att dashboard är tillgänglig och svarar på frågor/bemöter kritik vid lanseringen.
Tjänsten i sig återstår att se om jag kommer få någon användning av.
 

dashboard

Administrator
Bra att dashboard är tillgänglig och svarar på frågor/bemöter kritik vid lanseringen.
Tjänsten i sig återstår att se om jag kommer få någon användning av.
Det er klart jeg gjør. Så er det viktig å presisere at dette er første versjon på noe som skal bli enda bedre på sikt. Det har allerede kommet gode forslag på forbedringer / ting vi kan gjøre, på PM. Jeg har selv spart penger på å bruke tjenesten, flere ganger. Så er det mitt håp om at også dere vil teste den ut, forhåpentligvis begynne å ta den i bruk. På BC har vi nå noen spennende utviklingsprosjekter på gang, som jeg tror dere verdsatte medlemmer vil sette pris på. Jeg mener at jo mer denne tjenesten brukes, desto større muligheter vil vi ha for å bruke mer ressurser på ting som dere brukere er opptatte av...
 

toer00

Medlem
Bortsett från den eviga
Ok, så medlemmarna på ett forum för medvetna resenärer har efterfrågat en tjänst där man inte får poäng eller elitförmåner på sina hotellvistelser? Låter rimligt.

Men man kan KANSKE hitta hotell vars priser på premium rum edyl är så pass bra att man har råd att avstå förmånerna...
Och 5* är ju aldrig fel (fråga frugan...) ;)
 

E.K

Medlem
Skrattretande! Naturligtvis kollade jag upp hotellet som jag alltid bodde på när jag åkte på Egypt Air Deal:en från Budapest.

Airport Hotel Budapest är ett 4 stjärnigt hotell.
Alla rum är lika stora förutom familjerummen.
Alla rum har en balkongdörr men ingen balkong man kan gå ut på.
Alla rum har två enkelsängar som vid behov sätts ihop till en dubbelsäng. Rättare sagt hur man bokar antalet personer.

Detta ingår oavsett vad man bokar: Frukostbuffé, WIFI samt kostnadsfri transport till och från flygplatsen.

När jag nu kollade några av sidorna så hittade jag en massa roliga pristillägg.

Prisskillnad mellan standard och deluxroom.
Prisskillnad om man hade tillgång till WIFI.
Prisskillnad om man hade balkong. Hur det nu kan motiveras med verkligheten.
Prisskillnad mellan Continental och frukostbuffé.

Jag har full förståelse för att olika hotellsidor försöker att tjäna lite extra pengar på ren lurendrejeri vilket det egentligen inte är, utan lurar oss att tro att vi får något extra som egentligen redan ingår.

Detta är inget unikt för just det här hotellet, men extremt lättanvänt exempel eftersom vartenda rum frånsett familjerummen är lika stora!

Hotel Room Rates
 

Glajsarn

Ny medlem
4* sedan April tjatade mig till fri uppgradering till suite då jag checkar ut i slutet av Aug. MEN, stjärnor hit eller dit. Prio för mig är LAN/?WLAN min 10MBit/s sedan får dom spela vad dom vill i pianobaren.
 

dashboard

Administrator
Hei, hvordan ser dere på de hoteller som ligger i vår Stockholm toplist. Dette er hoteller DERE kjenner best. Mangler det noe 5*? Jeg har allerede fått PM om at Hilton Slussen burde være 4*, noe jeg kan være enig i etter å ha bodd der og jeg ser at google / booking.com også mener det er 4*. Men andre? Er det hoteller, som feks 4* Hotel Rival til Benny Andersson, burde det være 5*?

I Skandinavia funker jo star ratings ikke så bra, så alle gode tilbakemeldinger er bra, både på PM og her i forumet. ;)

Skjermbilde 2016-06-22 kl. 14.12.35.png
 

Joakim

Medlem
Ursäkta, men det känns som booking.com med enda skillnaden att 4 och 5-stjärniga hotell är förvalda.
Jag kan välja själv.
 
Last edited by a moderator:

dashboard

Administrator
Ursäkta, men det känns som booking.com med enda skillnaden att 4 och 5-stjärniga hotell är förvalda.
Jag kan välja själv.

Hej. Det føles kanskje spontant som Booking.com og kanskje ikke så merkelig. Selskaper som Booking.com / Hotels.com har investert enorme beløp i forskning på brukergrensesnitt og vet hva som fungerer bra. Idag ligner søketjenester på hverandre. En ting som skiller oss fra Booking og de andre er at vi har og kommer til å få enda større fokus på premium, ref også top rated hoteller på forsiden. Men det virkelig skiller oss enormt fra Booking og de andre, er at vi sammenligner de beste prisene ute i markedet, opp mot hverandre. Slik at det skal bli mye enklere å spare penger på å bo bra.
 
Toppen