Senaste nytt

Nu kan man boka awards online hos Aegean Airlines!

NyfikenGrau

Medlem
Om det inte finns business på båda flighterna blir kostnaden C+M. T.ex ARN-FRA-BKK skall bli 55000 miles i business oneway. MEN om ARN-FRA bara finns i economy blir det 15000+55000 för FRA-BKK i C, alltså totalt 70000 oneway

Aha, lurigt, det hade jag nog inte kommit på själv, så tack för tipset!

Och på så vis bra för nu blir det ju enklare att se direkt vilka flyg man inte ens behöver kolla - ska jag flyga business FRA-SYD så är det bara flyg för 75k poäng, varken mer eller mindre, som gäller helt enkelt.

NyfikenGrau

Medlem
Nja. Jag kan inte säga att jag är helnöjd med tjänsten, får hoppas på att den byggs ut lite.

Jag kan bara se "business" på tarifftyp, inte på de båda flygen resan består av. Än värre - jag kan inte ens välja säte!? Provade att gå hela vägen till betalningsfönstret, men ingen info gällande klass eller säte visades. Enda info som gavs var avgångs-/ankomsttider samt flygplanstyp.
Skulle nog inte våga använda denna sida om jag verkligen skulle göra en bokning.

fleetheseen

Medlem
Har en liten fundering till er A3-medlemmar. Jag sitter på 150k poäng hos A3. Någon som har någon bra idé vad jag ska göra med dem? Jag har aldrig tidigare plockat ut någon bonusresa hos A3 men känner att det börjar bli dags. Vore en bra idé att spara poängen och komma upp i 200k för First class? Eller är det jag som tolkar tabellerna helt fel? Vad tycker ni mer erfarna?

Har en liten fundering till er A3-medlemmar. Jag sitter på 150k poäng hos A3. Någon som har någon bra idé vad jag ska göra med dem? Jag har aldrig tidigare plockat ut någon bonusresa hos A3 men känner att det börjar bli dags. Vore en bra idé att spara poängen och komma upp i 200k för First class? Eller är det jag som tolkar tabellerna helt fel? Vad tycker ni mer erfarna?
Det finns några exempel på sweetspots i den här tråden vill jag minnas: http://www.businessclass.se/forum/threads/aegean-miles-bonus-användningsfrågor-tråd.2534/

Lite OT, men Aegean tillåter enkelresor till halva priset av tur och retur. Det är med andra ord inga problem att boka byte både ut och hem.
Då blir det väl också dubbla boknings- och ev ändrings- och avbokningsavgifter (á €20)? Eller kan man slippa undan dem numera (onlinebokning?)?

Toppen