Senaste nytt

Nekad boarding på Lufthansas buss till Strasbourg

Hall

Medlem
Förstår jag dig rätt så var du där 11 minuter innan annonserad avgångstid när tidsgränsen är 15 minuter innan annonserad avgångstid?
 

aren01

Medlem
Ja det var så men det fanns fortfarande plats i bussen och mitt namn fanns på passagerarlistan kunde min kompisar konstatera. Den buss jag så småningom kom med 3 timmar senare gick 12 minuter efter avgångstid och den chauffören väntade på folk som fanns på listan.
 

Dr. Miles

Expert
Ja det var så men det fanns fortfarande plats i bussen och mitt namn fanns på passagerarlistan kunde min kompisar konstatera. Den buss jag så småningom kom med 3 timmar senare gick 12 minuter efter avgångstid och den chauffören väntade på folk som fanns på listan.
Då är allt i sin ordning och busschauffören har inte gjort något fel (vilket är mycket viktigt i Tyskland).
Enligt reglerna måste man checka in senast 15 min före planerad avgång och vara framme vid bussen.

Man kan tycka att det är fyrkantigt av busschauffören men han/hon måste följa reglerna/systemet så att Lufthansa vet vem som var ombord (checkat in) på bussen.
 

Hall

Medlem
Då är allt i sin ordning och busschauffören har inte gjort något fel (vilket är mycket viktigt i Tyskland).
Enligt reglerna måste man checka in senast 15 min före planerad avgång och vara framme vid bussen.

Man kan tycka att det är fyrkantigt av busschauffören men han/hon måste följa reglerna/systemet så att Lufthansa vet vem som var ombord (checkat in) på bussen.

Så är det och de här 14 minuterna och 59 sekunderna kan chauffören utnyttja för att undvika en försenad ankomst om det väntas köer osv.
 

NyfikenGrau

Medlem
Det här är med andra ord en diskussion i stil med att det var fortfarande flera minuter till pushback, men ändå var gaten stängd och jag fick inte gå ombord. Kan jag få kompensation? Nä, men jag kan lära mig av händelsen till nästa gång.

Kan dock förstå att man blir irriterad första gången man råkar ut för det.
 

johhenrik

Medlem
En polare till mig gick runt hörnet på bryggan och crew tittade på honom från några meter sen drog de igen dörren rätt framför honom. Han var måttligt nöjd, speciellt eftersom han var sen pga att de hade gjort nått fel med hans BP, så han fick springa runt på CDG och försöka få hjälp med ett nytt.

Även gate personalen såg lite förvånade ut när han kom tillbaka och förklarade. :) Nästa flight gick 6-8hr senare så han gick och köpte en businessbiljett för att få Lounge. Det blev ett dyrt Loungebesök... ;)
 

aren01

Medlem
Tack alla som engagerat sig. Kan dock konstatera att trots att "Ordning muss sein" avgick den buss jag jag så s.måningom kom med typ 10 minuter efter avgångstid och chauffören t.o.m. letade efter folk som fanns på hans lista. Den som körde före avgångstid måste lida av humörsvängningar. Over and out:rolleyes:
 
Toppen