Senaste nytt

Någon som har en rabattkod på booking.com?

Innan ni bokar på Booking.com så jämför priser på Hotelscombined.com. Inte sällan blir det billigare med en 10% rabattkod hos Hotels.com (alltid lätt att hitta med en google-sökning) och där brukar man kunna betala med American Express i förskott och bli debiterad i svenska kronor.
 

Jackie

Medlem
Jag jämförde mot Agoda.com, Agoda var lite billigare + att man kan tjäna Thai Royal Orchid Plus poäng också.
 
Jag tycker att man ofta kan se väldigt snarlika erbjudanden från både Agoda och Booking.com, det känns nästan som att Agoda speglar Booking.com i vissa regioner utanför Asien. Detta kan man kanske utnyttja för att fixa rabatt. Man kan googla sig fram till rabattkoder till Agoda, men jag har aldrig lyckats göra det till Booking.com, men rabattkoderna går inte att tillämpa på att alla hotell. Men, det tar inte slut där, man kanske kan få rabatt i alla fall. Nyss ville jag boka ett hotell och det var samma pris hos både Agoda och Booking.com och jag valde då Agoda eftersom jag hade googlat fram en 10% rabattkod. Jag gick ända till betalningssidan, men hittade ingenstans att knappa in rabattkoden och drog slutsatsen att det inte var möjligt att använda rabattkod på just detta hotellet. Jag valde då Booking.com istället och nöjde mig med 5% återbäring till WizzAir. Knappt en timme senare fick jag ett automatiskt email av Agoda där jag blev erbjuden 12% rabatt på det aktuella hotellet! Så det verkar som att det är så man ska göra för att få vettig rabatt.
 
Toppen