Vi besökte Maldiverna som start på en långresa i våras och tillbringade 10 dagar på en ö som heter
Veligandu. Vi har rest runt en hel del bland många soliga semestermål som bl.a. Bali, Langkawi, Kambodja och många platser i Thailand men det finns hittills inget som varit i närheten av Maldiverna om man ute efter att koppla av, äta gott och bara njuta av livet.
Jag är inte direkt intresserad av dykning utan lånade cyklop på resorten och nöjde mig med det. Det jag upplevde som mycket positivt var maten. Normalt sett gillar jag inte All inclusive men där var det fullständigt magiskt bra med frukostbuffé, lunchbuffé och middagsbuffé av yppersta klass. Alltid olika förrätter, varmrätter och desserter och under de tio dagarna vi var där serverades inte samma mat en enda dag.
Vi bodde i en egen watervilla med jacuzzi och stort soldäck med trappor direkt ner i vattnet. Bara att ligga på mage på soldäck och spana in fiskarna (mycket revhaj och rocka) var underbart avkopplande för själen. Ofta snattades det en fralla extra på frukost som sparades till fiskmat. Finns hur mycket positivt som helst att berätta och vi kommer definitivt att återvända dit.