Senaste nytt

När och var besökte du en flygplatslounge första gången?

Storsteffe

Medlem
Ja herrugud man börjar bli gammal ; Troligtvis 1993 på Arlanda låg innan gate 10 vid baren som finns kvar fortfarande, hade en sida mot "allmänheten" och en mot loungen. En underbar upplevelse att slippa gyttret som ändå var rätt lindrigt på den tiden, reserverar mig mot minnesproblem... Oftast var den rätt tom men om man ville ha sällskap så hade personalen full koll även om man gick ut på "andra" sidan för att umgås. På den tiden var lounger verkligen lounger, exklusivt på riktigt.
 
Priority Pass-loungen bredvid SAS-loungen på Arlanda runt 2015 efter att jag hade blivit medlem här på BC och hade skaffat ett Diners-kort. Minns att jag hade högre förväntningar och blev lite besviken.
 

LarsCph

Medlem
British Airways business lounge i Kastrup nån gång 1997-1998. Mitt första jobb som var för GDS systemet Galileo som hade Europeisk huvudkontor i Swindon i UK. Så blev många resor ditt med British Airways i business class.

Jag minns det som en mycket bra liten lounge som på den tiden hade cigaretter som ingick i lounge serveringen! :)
 
Toppen