Senaste nytt

Munchen 50 minuter från Non-Schengen till Schengen

Robco

Ny medlem
Hej jag är ny i forumet och har en fråga som gäller om 50 minuter räcker för att ta sig från ett lufthansa flyg som kommer från non Schengen och jag skall vidare till Göteborg inom Schengen och det är samma flygbolag Lufthansa hela vägen. Det var 3 år sedan jag flög via Munchen därav frågan.
Självklart menar jag om allt flyter på att vi landar i tid.
Tack på förhand
Robert
 

chaudi

Medlem
Jag hade ca 45 minuter (tror det blev ett par minuter extra p.g.a tidigt flyg) när jag bytte i München, ankom från BOM och skulle vidare till ARN. Jag var snabb av planet och gick i rask takt vilket gjorde att jag hade ca 10-15 minuter till godo. Planet från BOM landar väldigt tidigt på morgonen så det var inte speciellt mycket folk på flygplatsen.
50 min är helt klart görbart.
 

Robco

Ny medlem
Kanon ,tusen tack för svaret då gjorde jag rätt som bokade rad 3 :) så jag snabbt kommer av Tack
 

Fredde18

Medlem
München är väl en av de bättre flygplatserna att byta på, relativt kompakt och väl skyltat. Tilltänkt helt enkelt! Reser du sen med genomgående biljett på Lufthansa är det väl bara en rejäl försening som kan stöka till det.
 

NotRyan

Medlem
München är väl en av de bättre flygplatserna att byta på, relativt kompakt och väl skyltat. Tilltänkt helt enkelt! Reser du sen med genomgående biljett på Lufthansa är det väl bara en rejäl försening som kan stöka till det.
Det kan vara en bit att gå från bryggan till immigration, men München är rätt bra...
 
Toppen