Senaste nytt

Mittendrin Flughafen Frankfurt

Resenären

Medlem
Ursäkta den tyska rubriken, men det är också namnet på en intressant programserie på tyska TV-kanalen hr (Hessischer Rundfunk).
För den som har möjlighet att ta emot denna satellitkanal och dess HbbTV-utbud, kan jag rekommendera serien Mittendrin - Flughafen Frankfurt.
Den handlar om det dagliga livet på denna storflygplats. Ett speciellt avsnitt tilldrog sig mitt intresse:

hr_mittendrin.jpg


Här var det bland annat förseningar av olika slag, som behandlades. Ett av dessa var drönare på/i närheten av flygplatsen. Man hade en specialutrustad helikopter, med hemlig utrustning, för att lokalisera drönaren och dess pilot. Det som jag reagerade på var att alla de kostnader, som uppkommit pga denna drönare, såsom förseningar mm belastade drönarens ägare! Det kunde snabbt bli åtskilliga 100 000 Euro!

hr_mittendrin1.jpg

Avsnittet finns tillgängligt till och med juli 2020, så passa på och titta på ett eller flera avsnitt.

hr_mittendrin2.jpg
 

Attachments

  • hr_mittendrin1.jpg
    hr_mittendrin1.jpg
    84,1 KB · Visningar: 266

Resenären

Medlem
Kan tipsa om det program i denna serie, som släpps på YouTube imorgon 1:à maj. Jag såg avsnittet igår på tyska hr Fehrnsehen.
Det handlar om den rådande situationen på Frankfurt flygplats i dessa Corona-tider. Vi får följa en Lufthansa-flight till/från Barcelona bland annat. Mycket sevärt. Här finns alla avsnitt i serien:
Mittendrin - Flughafen Frankfurt - YouTube
 
Toppen