Senaste nytt

Maxgräns Amex-värvningar

Hej,
Jag kikade lite i regler för att värva amex tråden osv men hittade inte svaret, är det någon som vet om det finns något max tak på hur många eller hur mycket poäng man kan värva till sig under till exempel ett år?
 
Hur gör du för att lyckas värva så många?

Jag har kanske värvat 8 kompisar/arbetskamrater sammanlagt.
Utöver dessa så brukar det alltid bli såhär:

Jag berättar om mina awardresor i något sammanhang.
Kollegor, släktingar eller vänner blir intresserade och jag berättar om SAS AmEx och fördelen med detta.
Dom jag berättar för verkar väldigt intresserade och brukar vilja ha en inbjudningslänk, men sen händer inget mer. Dom skaffar aldrig kortet.

Senast i förra veckan pratade jag med ett par kollegor om saken. En av dom flyger ganska mycket men har aldrig kommit sig för att skaffa något kort innan. Han gillar dock tanken med att maximera sin poängintjäning.
Båda ville bli inbjudna.
Men... fortfarande ingen värvning därifrån...
Tycker det är märkligt.
 
Jag har värvat ca 12-13 stycken än sålänge. Vänner och kollegor och det brukar gå ganska smidigt när man börjar babbla på on fördelarna med att spara poäng och resa. Sen att det inte kostar så mycket under första året osv och att många betalar mer för sina kreditkort utan direkta förmåner som dom har via sina banker.
Sen brukar jag alltid erbjuda mig att förklara lite djupare om poäng och 2-4-1 och lite sånt som man ändå tycker är kul att tjöta om.
 
Toppen