Senaste nytt

Lufthansa kommer erbjuda Status Match från EB till Miles & More

GOT-XXX

Medlem
Definitivt inte, varför skulle dom vara så generösa?
FTL ger ju loungeaccess och ganska mycket hårdare krav än EBS
Det är nog mer sannolikt än att EBD eller ens Pandion blir matchad till HON iallafall.

Eftersom FTL knappt ger några fördelar utanför LH-gruppen blir det ju också en billig statusmatch för LH som dessutom kommer ge stort incitament till alla EBS att börja flyga mer med LH-gruppen. Så jag tycker inte att en sådan matchning låter otänkbar, även om det kanske inte är särskilt sannolikt. Tror dock definitivt mer på att EBS blir matchad till FTL än att EBG blir matchad till FTL.
 

Rickard_O

Medlem
Det är nog mer sannolikt än att EBD eller ens Pandion blir matchad till HON iallafall.

Eftersom FTL knappt ger några fördelar utanför LH-gruppen blir det ju också en billig statusmatch för LH som dessutom kommer ge stort incitament till alla EBS att börja flyga mer med LH-gruppen. Så jag tycker inte att en sådan matchning låter otänkbar, även om det kanske inte är särskilt sannolikt. Tror dock definitivt mer på att EBS blir matchad till FTL än att EBG blir matchad till FTL.
Ja så är det, är också mer sannolikt att jag blir 2025 års kalsongmodell för Calvin Klein än att EBD blir HON.

Tror inte dom kommer bemöda sig att försöka locka till sig EBS'er bara, är nog mer jobb än dom kommer få ut av det i slutändan.
Det är ju personer som generellt inte flyger, är du pensionär och har en lägenhet i Alicante är du ju typ automatiskt silver, tror det är fel kundkrets att jobba mot. Även om man teoretiskt inte behöver flyga till sig ett EBG idag så lär ju majoriteten iaf göra det och det finns lite incitament att dom fortsätter göra så hos Lufthansa och kan bli en framtida kassako.
 

GOT-XXX

Medlem
Ja så är det, är också mer sannolikt att jag blir 2025 års kalsongmodell för Calvin Klein än att EBD blir HON.

Tror inte dom kommer bemöda sig att försöka locka till sig EBS'er bara, är nog mer jobb än dom kommer få ut av det i slutändan.
Det är ju personer som generellt inte flyger, är du pensionär och har en lägenhet i Alicante är du ju typ automatiskt silver, tror det är fel kundkrets att jobba mot. Även om man teoretiskt inte behöver flyga till sig ett EBG idag så lär ju majoriteten iaf göra det och det finns lite incitament att dom fortsätter göra så hos Lufthansa och kan bli en framtida kassako.
Vill inte LH flyga pensionärer till Alicante, eller?
 

Hachans

Medlem
Ja så är det, är också mer sannolikt att jag blir 2025 års kalsongmodell för Calvin Klein än att EBD blir HON.

Tror inte dom kommer bemöda sig att försöka locka till sig EBS'er bara, är nog mer jobb än dom kommer få ut av det i slutändan.
Det är ju personer som generellt inte flyger, är du pensionär och har en lägenhet i Alicante är du ju typ automatiskt silver, tror det är fel kundkrets att jobba mot. Även om man teoretiskt inte behöver flyga till sig ett EBG idag så lär ju majoriteten iaf göra det och det finns lite incitament att dom fortsätter göra så hos Lufthansa och kan bli en framtida kassako.

Det är lite det jag tjatat om tidigare. De vill ha kunder som tjänar pengar åt dem och flyger. Såsom det är uppbyggt har de en rejäl kundbas som har spenderat massor med pengar på att uppnå sina statusar. De kommer inte bli glada om det seglar in en massa statusmatchade människor.

Det är otroligt lätt att överskatta sin betydelse som kund. Och det är klart att det är lätt att ett flygbolag säger att Skandinavien är en otroligt viktig marknad. Det hade sett konstigt ut om de inte sagt så. Vi ser vad som händer, men jag tror det är läge att skruva ner förväntningarna och komma ihåg att det finns lågprisflyg inom LH-koncernen också.
 

Fredrik

Medlem
Eurowings har redan en bas på Arlanda. Just sayin'

Jag tycker dock mycket av diskussionen här hamnat snett. Det finns inget som tyder på att Lufthansa utåt sett kommunicerat vilka krav de kommer ställa vilket gör, IMO, att vi kan utgå från matchning utifrån Star Alliance nivå tills vi vet mer.

Den andra punkten är såklart att M&M ställer höga krav för att bli Senator(och för den delen FTL). Jag skulle ifrågasätta nyttan med att försöka statusmatcha om man inte realistiskt tror man kommer nå åtminstone FTL regelbundet.

Det är förstås fritt fram att göra som man vill.
 

Ricci

Medlem
Som det ser ut nu kommer inte Lufthansa-gruppen flyga "inrikes" i Norden dvs alla som status därifrån är då rätt ointressanta för LH.
När heller inte LH har något kreditkort i Norden knutit till sig så är den också ointressant.
Ärligt så tror jag att LH är bara intresserade av EBD och EBP som reser frekvent Europa och Intercont.
 

Hachans

Medlem
Som det ser ut nu kommer inte Lufthansa-gruppen flyga "inrikes" i Norden dvs alla som status därifrån är då rätt ointressanta för LH.
När heller inte LH har något kreditkort i Norden knutit till sig så är den också ointressant.
Ärligt så tror jag att LH är bara intresserade av EBD och EBP som reser frekvent Europa och Intercont.

Precis så.

Jag tror man överskattar här på forumet hur stor andel av folk som inte bryr sig ett dugg om ifall det står Star Alliance eller Skyteam på flygplanet så länge de kommer dit de vill på ett smidigt sätt.

Det är lätt det blir en ekokammare här när man tror att den breda allmänheten ligger sömnlösa och funderar på om de kommer bli Senators.

Jag tänker tillbaka på hur det var innan jag blev medveten resenär. Brydde mig inte ett dugg om vilket bolag det var. Det var pris och tid som gällde. Har varit och studsat på Island med Iceland Air så många gånger för det vad smidigt och snabbt. Och resan blev kort till nordöstra usa.
 

bvs

Medlem
Som det ser ut nu kommer inte Lufthansa-gruppen flyga "inrikes" i Norden dvs alla som status därifrån är då rätt ointressanta för LH.
När heller inte LH har något kreditkort i Norden knutit till sig så är den också ointressant.
Ärligt så tror jag att LH är bara intresserade av EBD och EBP som reser frekvent Europa och Intercont.

Enig.
Tror väldigt många som "ska minsann stanna kvar i *A, Scaryteam är skit" kommer få en liten reality check när de märker hur livet utan poäng och status via kreditkort + hårdare intjäning för status är. Men å andra sidan kommer de inte ta upp mer plats i LH loungerna än de redan gör i dag via status från SAS så det är väl värt ett halvårs/års statumatch för ändå kunna locka över de som faktiskt kan tänka sig flyga in FT/Senator i framtiden.
 
Toppen