Senaste nytt

Lufthansa First Class till Sydamerika

ekf

Medlem
Gillade verkligen Tallinn-tiden.
Hur kommer det sig att jag inte får träff när jag söker på FRA-BOG i september 2024 men den dyker upp om jag söker ARN-BOG?
När jag söker via M&M så får jag träff på både ARN-BOG och FRA-BOG. Så antingen är något knas i SAS sökmotor eller så är det married segments för andra bonusprogram än M&M...
 
Gillade verkligen Tallinn-tiden.
Hur kommer det sig att jag inte får träff när jag söker på FRA-BOG i september 2024 men den dyker upp om jag söker ARN-BOG? Visa bifogad bild 146283 Visa bifogad bild 146284
Lufthansa har married segments så du måste utgå från Wien när du söker såhär långt i förväg, runt 85 dagar innan så börjar Lufthansa släppa på married segments och du kan då ta bort Wien benet i ovan.
 

TheDude

Medlem
Stort Tack,
Då bokar jag ARN-BOG via Wien på siten och ca 85 dagar innan ringer jag in ändrar när jag ser att det går via siten. Jag kan antingen då eller ev. tidigare även lägga till det sista benet till SCL.

En annan fråga
Med insp. av det @ekf skrev: Om jag först bokar ARN-BOG direkt när dom släpps o sedan ca fyra veckor senare vill lägga till returen när den släpps BOG-ARN. Kan jag göra det själv via siten eller behöver jag ringa in om det oxå?

Går det att göra ändringar (skippa Wien) även om mina poäng delvis troligen har gått ut när det är 85 dagar kvar?


2.14 Avbokningar och ombokning. Du kan avboka din biljett och få fullständig återbetalning inom 24 timmar efter bokningstillfället. Ombokning och avbokning av Star Alliance-bonusbiljetter tillåts fram till 24 timmar före utresans avgångstid. När du har påbörjat din utresa kan hemresan inte bokas om eller avbokas. Om en avbokning sker fram till 24 timmar före utresans avgång kommer giltiga poäng att överföras tillbaka till EuroBonus-kontot (utgångna poäng kan inte överföras tillbaka till EuroBonus-kontot). Inga serviceavgifter kommer att återbetalas vid avbokning. En serviceavgift måste betalas för ombokning av Star Alliance-bonusbiljetter.
 
Last edited:

TheDude

Medlem
Det svar jag fick när jag ringde in var:
1) Om jag bokar via siten så blir det två enkelresor med två olika bokningsref. Dessa går inte att slå ihop. Men det går att ringa in för att lägga till returen
2) Det ska även vara möjligt att göra ändringen i detta falla skippa Wien ut/hem även om poängen gått ut.

Stämmer detta?
 

RhinoG

Medlem
Det svar jag fick när jag ringde in var:
1) Om jag bokar via siten så blir det två enkelresor med två olika bokningsref. Dessa går inte att slå ihop. Men det går att ringa in för att lägga till returen
2) Det ska även vara möjligt att göra ändringen i detta falla skippa Wien ut/hem även om poängen gått ut.

Stämmer detta?
1. Korrekt, så om du returen dyker upp innan avresan kan du lägga in den i din bokning.
2. Det har jag svårt att tro, har alltid hört att alla ändringar räknas som ombokning och att det inte går att göra med utgången voucher/utgångna poäng utan att fullpris dras.
 
1. Korrekt, så om du returen dyker upp innan avresan kan du lägga in den i din bokning.
2. Det har jag svårt att tro, har alltid hört att alla ändringar räknas som ombokning och att det inte går att göra med utgången voucher/utgångna poäng utan att fullpris dras.
Håller med RhinoG här, om poängen har gått ut kommer du inte kunna boka om.
 
Toppen