Senaste nytt

Lucka 14: Upp till 10 000 poäng på hyrbil med Hertz

Tyvärr står den texten om CDP för SAS ligger inne, styr inte intjäningen. Deras bokningsdialog på hemsidan är lurig, du måste aktivt kryssa i att du vill tjäna poäng till flygpartner, defaultvalet är deras eget program…vid ombokning har jag noterat att den ändrar till deras program, så du måste själv tala om igen att du vill ha det till SAS och vilket nummer där.
Det har jag också noterat och mig veterligen ändrat till vid ändringar. Kan inte bevisa att jag gjort mer än att original CDP koder etc ligger inne även vid ändring av bokningen.

Provade gå in och tryckte på ändra en bokning, utöver att samma CDP-koder etc tillämpades så hamnar valet av sätt att tjäna in poäng på övriga frequent traveller rutan (per automatik) och inte Hertz egna program. För att få fram EB-numret var man tvungen klicka i rutan ovanför och sen på nedersta rutan igen.
 

Attachments

  • IMG_6821.png
    IMG_6821.png
    210,3 KB · Visningar: 18
Last edited:

airac

Medlem
Jag bokade en annan kampanj i januari som var liknande i upplägg. Är det någon som har ett skärmklipp på den, SAS påstår att det inte fanns en kampanj då men jag CDP hos Hertz är EB CAMPAIGN...
 

pswe

Medlem
Jag bokade en annan kampanj i januari som var liknande i upplägg. Är det någon som har ett skärmklipp på den, SAS påstår att det inte fanns en kampanj då men jag CDP hos Hertz är EB CAMPAIGN...
Brukar ha rätt bra koll på deras kampanjer och har inget minne av något i januari, så de kan möjligen ha rätt.
Jag har noterat att vanlig EBD/EBG bokning med tillhörande CDP ibland kommer upp just så på kontraktet, så det är nog i sig ingen indikation på att det fanns en speciell kampanj igång.
 

pswe

Medlem
Dum fråga får dumt svar men det står ju i första inlägget att det gällde för hyror till 31/3. Om jag då har en bokning som börjar 29/3 och slutar 2/4, tror ni man får 5k poäng ändå? Eller måste hyran avslutas senast 31/3 för att poängen ska betalas ut?
Hertz luddiga formulering har nu testats i praktiken. Hämtade Påskbilen den 27e med retur en bit in i april. Idag landade 10 000 poäng på kontot, så fungerade som tidigare Hertzkampanjer.
 
Toppen