Senaste nytt

Lounger som åter öppnat efter Covid

Osten

Medlem
Goda nyheter från mina kontakter på AF/KLM kom precis:

"Good news for Arlanda, the Menzies T2 “Aurora lounge” will open on Saturday! All ours guests are welcomed from 08:30 to 19:00 every day."

Lördag i detta fall är 12:e februari, 2022! Tyvärr inte öppet för fakirerna men annars ett steg i rätt riktning.

Som @Senator postade i tråden gällande när terminalern återgår till det normal på Arlanda. Aurora i Terminal 2 på Arlanda numera officelt öppen, hade vägarna förbi under gårdagen.
 

FFlash

Medlem
Aeh, sånt ogillas!

Rykten gick på att SAS ryktas om att lämna Finland helt. De har dragit ner flygen rejält, Åbo, Tammerfors, Vasa är borta och lär aldrig komma tillbaka (synd, jag bor i Åbo), och ryktas om att Helsingfors ska bort med!!!!!!! Ska de lämna Finland helt åt Finnair??? Det skulle innebära rejäla prisökningar.
Därmed loungen bort med.
 

pep

Medlem
Endelig aabnede OW en Lounge i SIN:
Qantas reopens Singapore Business Class lounge - Mainly Miles
De har faaet elimineret Tiger og Heineken fadoel og erstattet med rigtigt og godt oel:
Little-Creatures-Taps-2-Small.jpg
 

Tomas E

Medlem
Någon som vet om denna fortfarande är öppen, eller om den stängde igen? Oklart på hemsidan.
Jag har inte sett något om att den skulle ha stängt, men har inte haft vägarna förbi LIS sedan slutet av oktober. Portugal lättade på sina inreserestriktioner tidigare i februari så det borde vara rätt gott om resande.
Om du syftar på texten "Access to some lounges will be barred - Due to the COVID-19 pandemic, some lounges are closed indefinitely" på den här sidan så står den under sidhuvudet med "Fly with TAP and enjoy access to more than 60 airport lounges located in different parts of the world". Så jag tolkar det bara som en allmän friskrivning för stängda Star Alliance- och tredjepartslounger på diverse destinationer TAP flyger till.

Den står även som öppen på Star Alliance Lounge finder, men där har jag hittat exempel på dålig uppdatering, t.ex. står det fel på flera lounger på LHR.
 
Toppen