Senaste nytt

Lounge i Frankfurt vid 7h layover?

JKS

Medlem
Bumpar oxå då jag kommer ha 6h i FRA. Några nyheter som man ska ta hänsyn till? Reser vidare med SAS Go till CPH och är EBG.
 
Flikar in här jag med! Har inte jättebra koll på FRA flygplats, men verkar som att jag ankommer till T1 med LH från Arlanda. Ska sedan vidare med LH till HND vilket för tillfället visar avgång från T1 också.

Är det schengen och non-schengen inom T1? Jag antar då att jag ankommer schengen men sedan avgår från non-schengen? Om så är fallet, vad rekommenderar ni för lounger om man flyger med *A Biz (har också AMEX platinum men dock så har inte de andra det i gruppen, så blir tyvärr ingen Senator lounge). Tänker att man kanske ska bocka av Panorama lounge i och med att den enbart finns i Schengen, men de andra LH-biz loungerna finns väl lite överallt?
 

Jannes

Medlem
Så himla fantastisk är inte Panorama, men visst är man trött på LH's typiska loungestil och har mycket tid så kan det vara värt ett besök.
Annars skulle jag prioritera att gå igenom passkontroll och hitta passlig lounge efter det.
 
Tack för svaren. Ja, vi har ca. 4h 45m som det ser ut just nu, så tänker att man hinner med lite lounge-hopping?
Tänker mig följande då: Panorama -> Air Canada -> LH Biz
 

palmen

Moderator
Air Canadas lounge är nice, annars valfri LH C lounge då ni inte kan komma in i Senator..
Ligger inte AC loungen i helt fel del av terminalen för Lufthansas avgångar mot Haneda som väl brukar avgå från Z gate? Det är ju en ordentlig promenad bort till B och man åker dessutom på en säkerhetskontroll till på vägen tillbaka om jag kommer ihåg rätt.
 
Toppen