Senaste nytt

Leksaker till barn på SAS-flygningar

MarcusC

Medlem
Har tidigare alltid upplevt SAS som ett av de bästa bolagen när man reser med mindre Barn. Och håller dem generellt fortfarande som detta. Dock har jag noterat senaste flygningarna med barn. Att man verkar ha slutat med leksaker ? Detta har alltid varit uppskattat och samtidigt lite billig SAS reklam. Nu har jag inte frågar besättningen men som sagt senaste 5-6 flygningarna med SAS inom Europa har jag inte sett en leksak. Någon som vet/sett mer? Nämnde samtidigt i Lufthansa forumet att Lufthansa känns väldigt med i att erbjuda barn något ombord. Tidigare bl a planes saker, och nu senast har man tagit fram en Lego pysselbok samt tom en Legomini byggsats av en Lufthansa Airbus380
 

FF#1

Medlem
Har rest inrikes med barnen några gånger under hösten, vi har alltid fått någon ting. tex. litet mjukisdjur till 1 åringen och pysselgrejor till 6 åringen.
 

MarcusC

Medlem
Hmm inte helt otippat, som med en del annat olika på olika flighter. Beror väl helt på crew och viss del på catering. Men det är synd. Häromdagen var det en helt full Airbus 320 Cph-Zrh med många barn och inga leksaker. Tidigare har det som FF#1 nämner oftast vart leksaker. Men känns som det uppenbarligen inte finns en fast rutin för besättningen?
 

Bryant

Medlem
Tänkte starta denna tråd i lördags ;).

Vad jag har märkt så finns det inget intresse hos crew att dela ut leksaker. Vi har gjort det till en grej att fråga efter "SAS-nallarna". Då brukar det efter ett tag komma en liten bok. Nallar verkar de ha slutat med.

På 21 flighter med SAS har det bara varit enstaka där crew självmant delat ut leksaker. Samtidigt på 14 flighter med SWISS så har crew glömt att dela ut 1-2 ggr.

I lördags till Mallorca så var inga leksaker lastade. (SK)
 

Mike@GOT

Medlem
Utan någon som helst insyn i hur utdelandet av leksaker går till kan jag inte låta bli att bli lite konspiratorisk och tänka att leksaker kanske bara delas ut när det är få barn ombord? Det vill säga, på en flight till t.ex. en semesterdestination med tonvis med kids ombord kanske det inte finns någon "mening" med att hålla barnen lugna eftersom de ändå är så många, medan det på en flygning på måndag morgon till Frankfurt med massa affärsfolk finns ett annat intresse i att barnen håller sig sysselsatta.

Ni som har fått leksaker / inte fått leksaker utdelade, har det varierat på destination och vad för typ av resenärer det är ombord? Att tro att SAS skulle ha olika inställning beroende på ovanstående faktorer måste ju vara, som jag skrev, en konspiratorisk tanke... Eller är det bara jag som är smart?

/Mvh förvirrad göteborgare ;)
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Utan någon som helst insyn i hur utdelandet av leksaker går till kan jag inte låta bli att bli lite konspiratorisk och tänka att leksaker kanske bara delas ut när det är få barn ombord? Det vill säga, på en flight till t.ex. en semesterdestination med tonvis om kids ombord kanske det inte finns någon "mening" med att hålla barnen lugna eftersom de ändå är så många, medan det på en flygning på måndag morgon till Frankfurt med massa affärsfolk finns ett annat intresse i att barnen håller sig sysselsatta.

Ni som har fått leksaker / inte fått leksaker utdelade, har det varierat på destination och vad för typ av resenärer det är ombord? Att tro att SAS skulle ha olika inställning beroende på ovanstående faktorer måste ju vara, som jag skrev, en konspiratorisk tanke... Eller är det bara jag som är smart?

/Mvh förvirrad göteborgare ;)
När vi åkte till Lanzarote med SAS Charter i början av året, fick min son leksaker både på utresan och på hemresan. Det var många barn ombord också.
 
Toppen