Senaste nytt

Kristi Himmelsfärd 2020, var åka i Europa?

Taxman

Medlem
Om man vill åka inom Europa över Kristi Himmelsfärd 2020 20/21 - 24 maj och få lite sol för bra värde för pengarna avseende flyg, hotell och lokala priser, vad skulle ni rekommendera? Flyg kan vara skräp men hotell ska helst vara 4 stjärnor och uppåt, gärna med pool.

Vad säger ni?
 

Mr Basic

Medlem
Om man vill åka inom Europa över Kristi Himmelsfärd 2020 20/21 - 24 maj och få lite sol för bra värde för pengarna avseende flyg, hotell och lokala priser, vad skulle ni rekommendera? Flyg kan vara skräp men hotell ska helst vara 4 stjärnor och uppåt, gärna med pool.

Vad säger ni?
Vi åker till Aten.
Aegean ut, SAS hem
Hotel Fresh (har pool)
 

Benz

Medlem
Lissabon? Trevlig stad och rätt bra priser. Går enkelt att ta en tur längs kusten också.
EPIC Sana Lisboa Hotel såg fint ut.
 

MTheC

Medlem
Om man väljer att åka till Aten så kan jag slå ett slag för Melia!
Bra takpool, med bra utsikt!

Dock bör man åka uber till/från hotellet på kvällen då vissa områden i närheten kan vara lite stökiga.
Finns Uber i Aten? När jag var där så hittade jag bara något som hette Beat.

Håller dock med om området kring Melia (bodde också i området vid senaste besöket), är kanske inte farligt men kändes lite halvstökigt.
 

Senator

Moderator
På den här tiden av året finns det massor av pärlor att besöka:
1. Lissabon: mycket hotell, samt mat & dryck för pengarna
2. Nice/Côte d'Azur finns det massor av härliga städer, dock dyrare
3. Barcelona är alltid bra tycker jag
 

rvarttinen

Medlem
En del trevliga tips ovan som Lissabon och Barcelona (W Barcelona har pool och är för övrigt ett riktigt bra hotell!).
Kontrar med en tripp till Göteborg och bo på Dorisa (ingår i SLH och är Krug ambassador). Mycket trevligt och charmigt hotell, värt en resa i sig, men ingen pool. Dock, de har en deal med Hagabadet som verkar bra.
 

Palazzi

Medlem
Säger också Lissabon, om smittspridningen följer given trend och planar ut om 3v...och därmed är till nära utraderad i Maj. Brukar åka årligen till Lissabon, men tänkte avvakta om ökningen i Spanien snart får fart på den tråkiga utvecklingen även i Portugal.
Trots att en avrådan kanske inte kommer på plats är det ju trist om mycket är stängt.

Om inte så säger jag Malta, som är varmt och ser ut att (oförklarligt, med tanke på Italien) ha förskontats från smittan (de har väl inte anskrämlig sjukvård, så man borde ha kikat).
 
Toppen