Senaste nytt

Kort efter barnen flyttat ut

plover

Medlem
hej forumet, min son har flyttat och hängt på mina kort som extrainnehavare, men nu går det inte längre (amex elite, amex plat och eurocard plat), alla har samma krav på hemmavarande barn osv. den tiden är förbi, han reser inte tillräckligt för att ha nytta av amex mc eller elite själv, men åker en del och hyr bil både i sverige och utomlands privat. Idag kör vi Folksam stora hemförsäkringen men jag saknar den där utökade självriskelimineringen som amex har, någon som har tips på fristående som ha. kan teckna?
 

Konto93

Medlem
Vad jag vet finns det inga krav på att en extrakortinnehavare måste vara hemmavarande/skriven på samma adress.

Klippt från amex sida:

Det här gäller för extrakort


Extrakortmedlemmar ska ha fyllt 16 år

Extrakortmedlemmar ska vara skrivna i Sverige

Extrakortmedlemmar får inte ha några betalningasanmärkningar

Extrakortmedlemmar har inget betalningsansvar för debiteringar som extrakortmedlemmar belastar kontot med

Du som kortmedlem är betalningsansvarig för alla debiteringar på kontot.

 

plover

Medlem
hehe den där har jag ju helt missat faktiskt, då kör vi på med befintlig setup ett tag till. tack för hjälpen. ang välja djälv, så har jag nog skämt bort honom lite väl mycket.
 

plover

Medlem
ja och när jag läser de villkoren i appen står inget om extrakortsinnehavare. skall kontakta dem och gräva lite i morgon, det är en separat tjänst och leverantör Axa.
 
ja och när jag läser de villkoren i appen står inget om extrakortsinnehavare. skall kontakta dem och gräva lite i morgon, det är en separat tjänst och leverantör Axa.


Exempel AMEX Elite (Kredit)
Vilka omfattas av försäkringen?
• Kortinnehavaren och innehavare av extrakort.
• Kortinnehavarens maka/make/sammanboende och extrakortsinnhavarens maka/make/sammanboende.
• Hemmavarande barn under 25 år.

Villkor: https://www.americanexpress.com/con...s/forsakringsvillkor/sas-elite_kreditkort.pdf

16f43da07aeac73289187a920918d769.jpg
 
Toppen