Senaste nytt

Kampanj: Ansök om SAS Amex Premium senast 11 Juli 2019 och få 30 000 extrapoäng i välkomstbonus

Johans00

Medlem
Detta är verkligen absurt, alla verkar ha fått annorlunda information. Jag spelade iallafall in samtalet där agenten sa att det gällde för befintliga Amex-kunder och för Elite kortet så jag är redo för strid om några månader.

Tycker även det är mycket märkligt att det enda stället det marknadsförs på är en liten ruta på SAS hemsida (och mail som vissa fått) - inget på några sociala medier eller Amex hemsida.
 

andreash

Medlem
Detta är verkligen absurt, alla verkar ha fått annorlunda information. Jag spelade iallafall in samtalet där agenten sa att det gällde för befintliga Amex-kunder och för Elite kortet så jag är redo för strid om några månader.

Hur spelade du in samtalet, app eller likt en extern diktafon?
 
Hej, visst gällde villkoren även om man hade ett elite sen tidigare? och när jag går genom sas så hittar jag inte villkoren. Men det ska vara lugnt om man spenderar 45000 kr under tre månader?
 

Sebastian.k

Medlem
Har ställt samma fråga i fredags till Amex/sas om även detta erbjudande gäller för Amex elite. Som svar; gäller för samtliga Amex sas kort tom den 11/7.
 

Tonton

Medlem
OBS: Endast nya kunder!

OBS: stämmer inte!

Jag har fått detta bekräftat av både min egna kontakt på Amex, men även genom att ringa kundtjänst och fråga (gjorde likt @Johans00 och spelade in samtalet...:rolleyes:)

Jag tror folk, inkl kundtjänstmedarbetare ibland, missuppfattar när de säger "nya kunder". Det betyder att du måste vara nykund för kortprodukten, inte Amex som helhet.

Med andra ord kan du exempelvis redan ha ett Elite och sedan signa upp dig för ett Premium. Då får du ta del av kampanjen. Men du får inte inneha ett Premium redan och sedan ta del av kampanjen.

EDIT: observera - ovan var bara ett dåligt exempel. Kampanjen ska fungera för ALLA kort. Så du kan exempelvis ha ett premium och istället signa upp dig för ett Elite, och vice versa.
 

MrDollar

Medlem
Aha, okej.Missförstånd från min sida.
Tack för info, då får det väl bli ett Premium då... :rolleyes:
Tog bort mitt inlägg!
OBS: stämmer inte.

Jag har fått detta bekräftat av både min egna kontakt på Amex, men även genom att ringa kundtjänst och fråga (gjorde likt @Johans00 och spelade in samtalet...:rolleyes:)

Jag tror folk, inkl kundtjänstmedarbetare ibland, missuppfattar när de säger "nya kunder". Det betyder att du måste vara nykund för kortprodukten, inte Amex som helhet.

Med andra ord kan du exempelvis redan ha ett Elite och sedan signa upp dig för ett Premium. Då får du ta del av kampanjen. Men du får inte inneha ett Premium redan och sedan ta del av kampanjen.
 
Toppen