Senaste nytt

Jorden runt för 22.000 i första klass, går det att boka?

henrik l

Medlem
Nu när jag funderar på saken är det dock ett tag sedan man hörde något om Sudan. Det är möjligt att säkerhetsläget förbättrats, men jag är ändå skeptisk.

Det är inte så att Afrikakännaren råkade blanda ihop Sudan och Somalia, dom börjar ju på S båda två:D:D:D Turkish började väl flyga till Mogadishu (Somalia) i mars förra året. Inte för att jag är någon Afrikakännare, men spontan känns Sudan som stabilare än Somalia. Men det kanske är som någon okänd filosof sa: Även i helvetet är det gradskillnader:D
 

Jonas C

Medlem
Turkish flyger dessutom till Sydsudan vilket är där alla oroligheter sker. Så man bör väl anta att det är säkert där…
 

agehall

Medlem
Det är inte så att Afrikakännaren råkade blanda ihop Sudan och Somalia, dom börjar ju på S båda två:D:D:D Turkish började väl flyga till Mogadishu (Somalia) i mars förra året. Inte för att jag är någon Afrikakännare, men spontan känns Sudan som stabilare än Somalia. Men det kanske är som någon okänd filosof sa: Även i helvetet är det gradskillnader:D

Näe, riktigt så illa är det inte. Somalia försökte vi inte ens göra affärer med. :)

Sudan var riktigt stökigt ett tag när det blev sudan + sydsudan. Men det har nog lagt sig lite. Och tittar man på UDs sidor nu så påstår de ju att huvudstäderna är rätt safe. Båda Sudan är betydligt mer stabila än Somalia, men jag skulle nog fortfarande fundera på om det verkligen är värt det...
 
Toppen