Senaste nytt

Inte möjligt att betala med poäng eller amex ombord på sas?

Mr Basic

Medlem
Mina föräldrar flög igår med SK2907 (SAS Connect) från Göteborg till Malaga.
Min mor har SAS Amex Classic. De flyger och handlar inte tillräckligt för att få ihop till bonusresor men tillräckligt för att flyga i SAS Go och kunna köpa lite gott att dricka och äta på flyget.

Jag går alltid igenom appen innan de flyger så allt fungerar som planerat.

Väl på flyget igår blev de nekade att handla med EB och Amex då besättningen tydligen har nya "telefoner/plattor" som inte fungerar med EB eller Amex.
Tråkigt naturligtvis men är det någon annan som märkt problem med att man bytt utrustning ombord?
På SK1615 idag saknades det helt försäljning i Go pga något problem med betalningarna.
SK689 i fredags, försäljning i Go men EB-poäng kunde ej användas. Alla som beställde fick veta att de skulle återkomma senare under flygningen för betalning då det strulade. Jag började ana hur det skulle sluta så beställde mer. Mkt riktigt så löste det sig inte och med ca en timme kvar upphörde försäljning och det blev gratis. :)

SK690 idag. Ingen försäljning alls pga problem med kortautomater/plattor. Blev en kopp kaffe.

Edit.
Ut med Connect.
Hem med SmartLynx (sjukt mkt trängre, satt som i ett skruvstäd).
 
Last edited:
En så kallad säker källa på klm men hen har både haft rätt och fel förrut angående eurobonuspoängen som enligt hen inte kommer att gälla i framtiden
 

Jannes

Medlem
En så kallad säker källa på klm men hen har både haft rätt och fel förrut angående eurobonuspoängen som enligt hen inte kommer att gälla i framtiden
Får vara en väldigt högt uppsatt källa på KLM då om de har sådan insikt redan samma dag som nyheten kommer ut.
Du är polare med Benjamin Smith? Eller kanske bara Marjan Rintel?
 
Var står det i mitt inlägg att det var en polare?

När blev en så kallad säker källa en polare?

Jag skulle kunna skriva mer men när du bara är sarkastisk är det bättre att jag håller det för mig själv

Om du kommer på nästa bc träff och inte gömmer dig under ett alias kanske vi kan ha en saklig diskussion?
 
Toppen