Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS longhaul tråd

fcx

Medlem
Målsättningen verkar vara att klämma ut precis varenda flygtimme ur gamla planen innan de nya long-haul kommer på plats. Vid utfasningen kommer befintliga long-haul inte ens kunna gå med ferry-flight, utan måste nödslaktas på plats :)
 

fcx

Medlem
Jag tror mig vara longhaul-problemen på spåren. Den här skönheten finns att beskåda i SL på OSL :)

20130903_194536.jpg
 

Agö

Medlem
Ser att såväl SK909 (CPH-EWR), SK943 (CPH-ORD) samt SK995 (CPH-PEK) är ordentligt försenade idag, 3h, 5h respektive 4 h försenade i nuläget. Kedjereaktion?
 

JLE

Medlem
LN-RKM har inte synts till på FR24 sedan den 13 oktober och LN-RKO har inte synts till sedan den 18 oktober... ...så de verkar sakna två plan från sin långdistansflotta just nu.
 

KalleSus

Medlem
LN-RKM befinner sig i SIngapore - måhända har uppfräschningen av inredningen inletts. Inhyrda Omni AIr-kärran flyger under ett par veckor mellan CPH och IAD, och OY-KBM (som annars brukar vara fast placerad på den linjen) flyger just nu mellan ARN och ORD.
Däremot verkar LN-RKO ha drabbats av någon form av teknik. Står i Köpenhamn sen igår morse.
 

johangeorg

Ny medlem
Jag flög SK997 från Köpenhamn till Shanghai igår (eller egentligen idag). Den kärran blev 5,5 h sen från CPH pga att de fick byta två bromsar och ett däck. Låter som om det varit en riktigt hård landning.
 

AABack2ARN

Medlem
Väcker denna tråd eftersom SAS idag inte har haft en speciellt framgångsrik dag i sin longhaul-trafik

SK909 inställd
SK943 försenat knappt 3 timmar
SK997 försenat cirka 2 timmar

Antar att SK943 och SK997 blivit försenade då SAS skyfflat om i trafiken - vilket ändå får ses som en styrka. Nya planet kanske har tillfört ett reellt värde redan nu :)
 

Dr. Miles

Expert
Väcker denna tråd eftersom SAS idag inte har haft en speciellt framgångsrik dag i sin longhaul-trafik

SK909 inställd
SK943 försenat knappt 3 timmar
SK997 försenat cirka 2 timmar

Antar att SK943 och SK997 blivit försenade då SAS skyfflat om i trafiken - vilket ändå får ses som en styrka. Nya planet kanske har tillfört ett reellt värde redan nu :)

Jag sitter nu på SK995 mot Beijing och jag kan rapportera att det är LAN flygplan på denna flight.
 
Toppen