Låter väl som en bra agent, som sparade tid till dig och ett antal kompensationseuro till SAS.Nu sitter jag på 11.30 planet till Göteborg.
Gick direkt till gaten och de försökte ringa biljettkontoret men ingen svarade.
När jag sa att jag inte har något incheckat bagage fick jag ett boardingkort ändå tillslut.
Ja det kanske hade blivit något men inte från EU förordningen för jag hade inte blivit 4 timmar försenad ändå.Låter väl som en bra agent, som sparade tid till dig och ett antal kompensationseuro till SAS.
Är inte det ändrat genom domar till att försening över tre timmar ska hanteras som en cancellering?Ja det kanske hade blivit något men inte från EU förordningen för jag hade inte blivit 4 timmar försenad ändå.
Jag kan nog inte det så bra. 3 timmar var detÄr inte det ändrat genom domar till att försening över tre timmar ska hanteras som en cancellering?
Ett flyg som är mer än 3h sent räknas som cancelled enligt EU261/2004. Finns definierat och testat i domstol sedan länge.Jag förstod att för kompensation krävs 4 timmars försening, förutom i fall av inställt plan. Då krävs bara 3 timmars försening.
Dvs skillnad mellan delay och cancellation.
Den var vid startbanan och vände tillbaka till gate, troligtvis något tekniskt.Vad hände med SK945 idag (01JUL)? Fanns med på Swedavias hemsida men är nu helt borttagen. Flightradar visar att ETD är 10:20 med LN-RKM men ingen mer information och på SAS hemsida ser det ut som den gått tillbaka till Arlanda efter att ha startat 11:08?