Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS longhaul tråd

Brandten

Medlem
SK945 är 2h sen redan nu idag.
Någon som vet varför?

Ni som har koll, just idag är kärran inte inkommande från Hong Kong eller har jag fel?
Hm som av en händelse pratade jag med SAS när jag läste det här så jag frågade och det är LN-RKS som flyger idag och som du säger så är den inte sen pga sent inkommande utan verkar vaara något annat. De kunde inte se vad det var annat än att tiden är 18:30 just nu.
 

AABack2ARN

Medlem
Och nu är klockan nästan 20:00 och planet är ännu inte lyft. Står "utgång stängd" på Arlandas hemsida och beräknad avgångstid 18:30.
 

Henrico

Medlem
Tittade på min frus SK903-flight och såg då att SK925 låg precis före och ska landa i EWR. Dåligt väder i IAD verkar det som? Lär ju ställa till det för resenärer som ska med SK926...

.... nu fick SK903 dessutom avbryta landningen och försöka på nytt ser det ut som om inte Flightradar fick tuppjuck... Vilken underhållning man får på Flightradar idag som gräsänkling... :D
 

Attachments

  • Capture.JPG
    Capture.JPG
    106,3 KB · Visningar: 305
  • Capture.JPG
    Capture.JPG
    132,2 KB · Visningar: 305
Last edited:

mry

Medlem
Tittade på min frus SK903-flight och såg då att SK925 låg precis före och ska landa i EWR. Dåligt väder i IAD verkar det som? Lär ju ställa till det för resenärer som ska med SK926...

.... nu fick SK903 dessutom avbryta landningen och försöka på nytt ser det ut som om inte Flightradar fick tuppjuck... Vilken underhållning man får på Flightradar idag som gräsänkling... :D

Man vet mer om flygningen än frun och frun undrar hur man kan veta det ;)
 

ckk

Ny medlem
Dagens SK935 är försenat ca 3h (hittills) eftersom de visst skickade OY-KBM för att hämta de strandsatta efter tryckfallsincidenten med LN-RKP. Sa här hemma igår kväll ngt i stil med "nu strular de säkert till min flight imorgon för få hem dem”, och det verkar ju ha blivit sant tyvärr. Någon av er mer luttrade som tror att nya avgångstiden 15:20 går att lita på?
 

ckk

Ny medlem
Dagens SK935 är försenat ca 3h (hittills) eftersom de visst skickade OY-KBM för att hämta de strandsatta efter tryckfallsincidenten med LN-RKP. Sa här hemma igår kväll ngt i stil med "nu strular de säkert till min flight imorgon för få hem dem”, och det verkar ju ha blivit sant tyvärr. Någon av er mer luttrade som tror att nya avgångstiden 15:20 går att lita på?

Enligt Flighradar24 så kommer OY-KBI att ta 935 idag, på väg till CPH som SK902 med beräknad landning 13:00 så det borde väl vara hyfsat rimligt med avgång 15:20.
 

Brandten

Medlem
SK908 landade 30 min sent idag vilket gör att vi på SK864 nu sitter och väntar på 50 pax som ska med. 10 min sena just nu....

Suck varför kan folk inte flyga direkt till Stockholm (SK904) istället för massa milage-runs.
 

Tonton

Medlem
Hej,

Kompisen är på SK903 (Stockholm - New York) som har blivit inställd. Är det möjligen någon som vet varför den är inställd?
 
Toppen