Senaste nytt

Hyra bil i USA, San Francisco utan underage avgift?

oflyt

Ny medlem
Hyr ett antal gånger om året från Hertz i USA och är under 25. PC koden för underage funkar utmärkt när man bokar från svenska Hertz sidan. Dock så reserverar man hela beloppet med underage vid hyrestillfället och sedan dras det av vid återlämning av bil. Viktigt att man påpekar PC koden vid återlämning! Jag brukar be Hertz i Sverige att skriva till extra text om att PC är gilltig då inte alla på USA Hertz kontor verkar förstå det.

Årets 20% Global Sale som jag gissar på att du hänvisar till fungerar tyvärr inte från ett antal Airport Locations i USA. Har ringt och frågat då det inte fungerade för min hyra nu i feb på LAX och en senare på SFO. Möjligtvis att det kan funka på någon HLE men det är jag osäker om.

Har du fler frågor om hyrbilar i USA och regler angående dessa är det bara att skicka ett PM!

Trevlig Resa! :)
 
Har gjort lite experiment med olika varianter. Har även gått med i family gold.

Har 2st olika CDP: Family Gold, 20% rabatt (766960)
Har 2st olika PC: 144314 och 168593 båda ska ta bort underage fee. Båda ger samma resultat.

Försöken görs när jag är inloggad, så de vet min ålder.

Family Gold + 144314 = $687, AGE DIFFERENTIAL står inte med under "included in rates"
20% rabatt + 144314 = $938, AGE DIFFERENTIAL står nu under "included in rates"

Så PC koderna verkar inte göra någon skillnad, nu när man kollar online. Hur kan man vara säker på att PC koderna fungerar? Testade även den andra 168593 med samma resultat.

Jag är medlem på Hertz.se (Hertz #1 Club Gold) har fyllt i följande CDP (GOLD FAMILY DISCOUNT PROGRAM). Jag är 23 år gammal och ska hyra i USA.
När jag letar efter hyrbil så får jag samma problem som dig.
Med min Family gold så ser jag inget om att Under Age är bortdragen.
Men när jag fyller i följande CDP, vad det nu är (766960) så står det att det är inclubed.

Jag har förstått det som att med Family Gold så ska jag inte behöva betala någon Under Age. Saken är att jag är rätt nervös att få nån extra avgift när jag kommer över och ska betala?

Är även nyfiken på hur Additional Driver (som också är under 25) fungerar?
Något mer man måste veta, vad är egentligen Family Gold för något???
 
Last edited:

Caru

Medlem
Kan nu konfirmera att de koderna som jag skrev tidigare i tråden fungerar. Hyrde en Chevrolet Malibu med upphämtning på LAX och avlämning i SFO utan att betala underagee feen på 15 dollar per dag. Syntes inte heller när jag bokade men när jag hämtade upp bilen så slapp jag betala 200 dollar extra. Man kan även ringa Hertz innan och kolla om PC-koderna stämmer :)
 

Unicornone

Medlem
Skakar liv i denna tråd igen... Min dotter som pluggar i CA och har CA körkort ska hyra bil en vecka, hon hyrde en för bara en vecka sen på Hertz med hjälp av underage CDP som vi fann i denna tråd. Nu fungerar ingen av dem längre. Någon av alla emintena forumbuddies som har en aktuell underage CDP?
 

flybob

Medlem
Skakar liv i denna tråd igen... Min dotter som pluggar i CA och har CA körkort ska hyra bil en vecka, hon hyrde en för bara en vecka sen på Hertz med hjälp av underage CDP som vi fann i denna tråd. Nu fungerar ingen av dem längre. Någon av alla emintena forumbuddies som har en aktuell underage CDP?

Ingen kod för under 25 men en gratis tank med 191951.
 

Coalcandy

Medlem
Är det någon som har tips på vad som gäller just nu?
Har letat i denna tråden och i flyertalks-tråden men hittar inte riktigt något som verkar fungera. Ska till Los Angeles i augusti. Behöver bil i 11 dagar, så vore helt klart fint att slippa avgiften för ung förare (är 24 år).
 
Toppen