Senaste nytt

Hyra Bil i San Francisco

Anfield

Medlem
Hej !


Tänkte hyra en bil i San Francisco och köra ner till LAX. ( lämna bilen där och flyga ner ) har hör att detta skulle vara en trevlig sträcka att köra.
Vi kommer nog att bo på InterContinental Mark Hopkins. Så jag vill hämta bilen inte allt för långt därifrån, och har inget behov av bil dom första dagarna.

Skulle behöva ha en bil för 7 personer och lite bagage.

Har inget medlemskap hos någon hyrbilsaktör i dag.

Är EBD

Till frågan! Vilket hyrbilsbolag skulle ni satsa på ? kommer hyra fler bilar i USA detta år så något som är bra där och kan ge mig någon fördel av att vara EBD.

Tips på vart ni skulle tagit en övernattning på denna sträcka, mottages tacksamt.
 
Last edited:

AndersSt

Medlem
Sorry SFO ner till LAX och flyga upp

Då blir det på rätt sida vägen, närmast havet för bästa utsikt när man kör, ska vara en vacker vägsträcka har jag hört. Nu kanske ni redan har bokat men annars kan man ju flyga till SFO och sedan hem från LAX? Så planerar vi att göra vid tillfälle.
 

palmen

Moderator
Hej !


Tänkte hyra en bil i San Francisco och köra ner till LAX. ( lämna bilen där och flyga ner ) har hör att detta skulle vara en trevlig sträcka att köra.
Vi kommer nog att bo på InterContinental Mark Hopkins. Så jag vill hämta bilen inte allt för långt därifrån, och har inget behov av bil dom första dagarna.

Skulle behöva ha en bil för 7 personer och lite bagage.

Har inget medlemskap hos någon hyrbilsaktör i dag.

Är EBD

Till frågan! Vilket hyrbilsbolag skulle ni satsa på ? kommer hyra fler bilar i USA detta år så något som är bra där och kan ge mig någon fördel av att vara EBD.

Tips på vart ni skulle tagit en övernattning på denna sträcka, mottages tacksamt.
Finns flera hyrbilscenter som har utlämningsställen centralt i San Francisco. Har personligen bara hämtat ute vid flygplatsen dock.
Att parkera bilen på IC Mark Hopkins kostar 60$ per natt, kan vara bra att veta så man vill inte ha bilen där om det inte är nödvändigt.

Som @Homer skriver, kolla upp att HWY1 verkligen är öppen när ni tänkt åka så det inte blir tråkigheter.
 

Maja

Medlem
Vi hyrde via Avis och hämtade ut den på följande adress downtown:
675 Post Street

Själva utlämningen tog en halv evighet, sedan fick vi en halvrisig bild visade det sig som hade missljud, var obalanserad (vid hastigheter över 70km/h) och sedan började även diverse varningslampor lysa för service och motorolja som behövde bytas. Detta uppdagades första flera timmar från SF. Fick ringa och jaga Avisstationer längs med vår resväg och det slutade med att vi fick köra några timmars omväg då vår bildtyp ej fanns på de festa stationer. Hämtade ut en splitter ny Ford Edge på flygplatsen i Reno till slut.

Union Square Parking garage, 333 Post Street ligger hyfsat nära hotellet och har bättre avgifter. (San Francisco Parking Coupons | SP+ San Francisco > Union Square Garage Kollas annars via Spothero.com
 
Har bara lämnat på Avis Post Street, men var inte så imponerad, det är ett rätt litet ställe så jag var sista bilen som fick plats. Med en kö på 5-6 bilar bakom mig som också skulle lämna :eek:. Det känns som om alla city kontor bara är för att lämna, så jag har bara hyrt på SFO de gånger jag varit i San Francisco. Även den gången vi först bodde några dagar på Hopkins innan jag och grabben åkte ut till SFO och hyrde där. "Behövde" två mustangcab'ar och det fanns inte på city kontoren.

Eller så går du tvärs över till Fairmont och hyr på Hertz ;). Westin, Hyatt och Marriott har också Hertz kontor i hotellen. Andra Hertz, Avis/Budget och Alamo/National på gångavstånd ifrån Hopkins, bara att gå ner för backen i princip.


Cheers,
/JC
 
Toppen