Senaste nytt

Hur tidigt behöver man vara på Arlanda under Covid-19?

RonnieK

Medlem
Fick precis denna information angående tidig flight med Lufthansa.

Dear Lufthansa Passenger,

Due to increased passenger traffic, there may be longer waiting times at the check-in counters and security checks at Stockholm. For this reason, we would like to ask you to arrive at the airport early. Our check-in counters for baggage open at 4.00 am for you and we are happy to welcome you even at such an early hour. In addition, we are happy to offer you a late-night check-in the evening before your departure. The late-night check-in is located in Terminal 5 at the counters 75 – 90 and is open for you between 16:00 and 19.30 (on Saturdays between 16.00 and 18.00). To keep waiting times as short as possible, please also use the online check-in at lufthansa.com or in the Lufthansa App.
 

Staller

Medlem
Vi var där 07:20 idag och total kaos vid incheckningen till Lufthansa och Swiss. Gick fort i business-kön, men bagagebandet var trasigt så alla var tvungna att lämna bagage på specialbagaget där det var lång kö, inkl business, och där var det ingen separat kö. Många i ekonomikön missade sina plan. Ca 10 min i fast-track, ca 30 min i vanliga security.
 

Kimmen00

Medlem
27/12 kl 1930.
I princip helt tomt i sas-diskarna.
Men tog ändå 10 min för oss att checka in för flyget till Denver med tester, vaccinationspass etc.
Fick bli en natt på Comfort hotell för att få några extra timmar sömn och slippa stressen på morgonen.
 

Ping

Medlem
Är det bara jag som tycker det är extremt dåligt skött av både Swedavia och flygbolagen?

Varenda år är det ju nästan samma visa med alla stora resehelger att folk missar flyg trots att dom är på flygplatsen flera timmar i förväg. Känns som dessa bolag borde kunna planera in bättre med tanke på historiken. Fine att det är pandemi, men även utan pandemi verkar det vara samma visa.

Jag tycker det är orimligt att man ska behöva vara mer än 2 timmar i förväg, anställ fler vikarier vid stora resdagar. Den ökade antal resenärer borde täcka upp kostnaderna.
 
Är det bara jag som tycker det är extremt dåligt skött av både Swedavia och flygbolagen?

Varenda år är det ju nästan samma visa med alla stora resehelger att folk missar flyg trots att dom är på flygplatsen flera timmar i förväg. Känns som dessa bolag borde kunna planera in bättre med tanke på historiken. Fine att det är pandemi, men även utan pandemi verkar det vara samma visa.

Jag tycker det är orimligt att man ska behöva vara mer än 2 timmar i förväg, anställ fler vikarier vid stora resdagar. Den ökade antal resenärer borde täcka upp kostnaderna.
Både ja och nej på din första fråga. Jag tänker som så att även dom som arbetar på flygplatser vill troligen fira jul och kanske åka på semester med sina familjer.

Tycker man detta är ett problem så kanske det är läge att planera sina resdagar lite bättre. ;)
Sen är det inte bara att ta in vikarier på en flygplats.
 
Toppen