Senaste nytt

Hur tidigt behöver man vara på Arlanda under Covid-19?

Ytterligare datapunkter för morgonen 9:e juni.
Klocka 5.00 terminal 5, kö till security 5D långt ut i Sky City, som verkar vara normen nu för tiden. Packat vid diskarna i stora hallen. SAS Prio check-in, noll personer i kö. Fast track 5F, 3 fållor öppna, tog ändå 20 min att komma igenom.
Summerat för min del, check-in till loungen 30 min.
 

srg

Medlem
Prio checkin tog prick 30min, när jag var igenom 07:31 så öppnades två diskar till. Knallade rakt igenom fast track säkkontrollen som var tom hela vägen. Passkontrollen till dom högre F gaterna har inte öppnat.
 

tågnörd

Medlem
Ytterligare datapunkter för morgonen 9:e juni.
Klocka 5.00 terminal 5, kö till security 5D långt ut i Sky City, som verkar vara normen nu för tiden. Packat vid diskarna i stora hallen. SAS Prio check-in, noll personer i kö. Fast track 5F, 3 fållor öppna, tog ändå 20 min att komma igenom.
Summerat för min del, check-in till loungen 30 min.
Vanlig kö till 5F security, såg den ok ut? Vi ska resa först 10 juli, men jag försöker bilda mig en uppfattning om olika scenarier..
 

henke12

Medlem
Onsdag 15 Juni ska jag resa själv med min 1,5åring till Umeå kl 8.20.

T4 öppnar igen vilket känns kul, men det får nog anses som kuriosa.

Första gången jag åker själv med en infant, som jag förstått det finns något slags kids-track?
Vart finns den exakt?

Antar att det är svårt att sia om huruvida kidstrack eller fasttrack är snabbast?!

Vi siktar på att vara på plats strax efter 07.00, räcker det så räcker det inte och det går fler flyg :)
 
Håll till höger i Securitas så finner du kids track, hyfsat skyltat. När jag flög i tisdags så var det kids track som gick överlägset snabbast vs fast track
 

TasselT

Medlem
Onsdag 15 Juni ska jag resa själv med min 1,5åring till Umeå kl 8.20.

T4 öppnar igen vilket känns kul, men det får nog anses som kuriosa.

Första gången jag åker själv med en infant, som jag förstått det finns något slags kids-track?
Vart finns den exakt?

Antar att det är svårt att sia om huruvida kidstrack eller fasttrack är snabbast?!

Vi siktar på att vara på plats strax efter 07.00, räcker det så räcker det inte och det går fler flyg :)
Åker från Umeå nu 9.50.
2(!) linor öppna i säkerhetskontrollen och tomt i båda så tog 1 minut att passera.
Märkligt att det ska vara så stor skillnad mellan olika flygplatser...

/ TT
 

JacobGBG

Medlem
Håll till höger i Securitas så finner du kids track, hyfsat skyltat. När jag flög i tisdags så var det kids track som gick överlägset snabbast vs fast track

Nyhet för mig att detta fanns. Min lösning nästa gång på Arlanda är solklar:

How-Do-You-Do-Fellow-Kids-300x178.png
 
Toppen