Senaste nytt

Hur tidigt behöver man vara på Arlanda under Covid-19?

srg

Medlem
Kö till pendeltågen nu vid 16:45 på ARN
Kollade inte fast track eftersom jag var ankommande.

c159ca1b39d760e42c84439f072645bd.jpg
Swedavia-appen säger 12min kö, det känns inte rimligt någonstans.
 

lilly k

Medlem
Datapunkt 06.40 idag - igenom på 10 minuter med fasttrack. Andra kön sträcker sig till där SAS incheckningsautomater finns.
 

011430121

Medlem
Datapunkt 06.40 idag - igenom på 10 minuter med fasttrack. Andra kön sträcker sig till där SAS incheckningsautomater finns.
Du var nog lite före din tid, inläggets skrevs 06.06
Klockan 06,30 FastTrack vid D piren kön gick 50 meter in i Sky City övriga kön såg inget slut
Gick till F piren Fast Track tog slut precis där SAS hallen 45 minuters väntan! Vet inte hur lång tid övriga kön tog.
Har inte upplevt så lång kö till FastTrack förut.
En fråga kan man köpa till FastTrack till en biljett som inte har den tillgången.
 

airac

Medlem
En fråga kan man köpa till FastTrack till en biljett som inte har den tillgången.
Ja, det diskuterades för någon vecka sedan i tråden efter medier hade gått ut med att möjligheten finns att köpa sig förbi för någon hundring och uppåt. Det är dock inte alla bolag som erbjuder och jag tror inte Swedavia säljer direkt.
 

SK989

Medlem
Ja, det diskuterades för någon vecka sedan i tråden efter medier hade gått ut med att möjligheten finns att köpa sig förbi för någon hundring och uppåt. Det är dock inte alla bolag som erbjuder och jag tror inte Swedavia säljer direkt.
Ryanair säljer fast track för 99 kr som möjligt tillägg till alla deras biljetter från Arlanda. Om man leker med tanken att man ska flyga med något annat bolag som inte erbjuder möjligheten att köpa fast track kan man ju köpa det via Ryanair ändå... Jag tittade på biljetter för nästa vecka med Ryanair och det går t.ex. att köpa en biljett till Visby för 54 kr och lägga på fast track för 99 kr = totalt pris inkl. fast track 153 kr. Sen kan man vaska sin Ryanairbiljett till Visby när man passerat säkerhetskontrollen... Förmodligen inte många som skulle komma på tanken men nån kanske gör det.

Någon som har koll på hur köerna är på Bromma generellt nu för tiden? Funderar på att flyga med Brussels Airlines för att slippa Arlanda i nuläget.
 
Last edited:

Osten

Medlem
Någon som varit igenom Terminal 2 på Arlanda nyligen och kan uppdatera om läget där?
Var igenom Terminal 2 under morgonen idag vid 05. Fast track, igenom på 30 sekunder. Vanliga kön cirka 30-40 personer i kö. (Stod 10-12 minuter på skylten).
För att sätta det i perspektiv så avgår endast två plan från terminal 2 runt den okristliga tiden 06 (Paris 06:05 samt Amsterdam 06:30)
 

ante_77

Medlem
Det är tur att jag bara nyttjar ARN som transfer.
Kanske jag tar en sväng till biz-loungen och ser om det är några köer på andra sidan säkerhetskontrollen.
 

folo

Medlem
Sen kan man vaska sin Ryanairbiljett till Visby när man passerat säkerhetskontrollen... Förmodligen inte många som skulle komma på tanken men nån kanske gör det.

Grindarna vid gaten lär väl tjuta i högan sky om man försöker borda ett plan med ett boardingpass som inte passerat security? Du kommer ju bara att kunna blippa Ryan-passet vid security.

Bara en killgissning från mig då...
 
Toppen