Senaste nytt

Hur tidigt behöver man vara på Arlanda under Covid-19?

ilon

Medlem
Arlanda T5 I morse 04.50;
Kontroll av vilken flight man ska med för att komma in från sky city, och de var hårda på 3h (sällskapet brevid oss fick vänta 5 minuter till).
LOT öppnade sin incheckning lite drygt 2h innan avgång, men folk köade från ca 05.00.
Generellt mycket folk i avgångshallarna.
Kön till slow track T4 sträckte sig sig ut i sky city, fast track T4 var kanske 30 pers.
Kön till slow track T5 sträckte sig förbi sas diskar in till zon 5, fast track ca 30 pers före, tog ca 10 minuter efter att dom öppnat fålla nummer 2, kids track såg tom ut.
SAS Gold Lounge T5 rätt så lugn, men ändå en hel del folk.

Edit:
LOT incheckningsdiskar stängde vid 19.00, annars sade Aviator att det skulle gått bra att checka in väskor kvällen innan.
 
Arlanda T5 I morse 04.50;
Kontroll av vilken flight man ska med för att komma in från sky city, och de var hårda på 3h (sällskapet brevid oss fick vänta 5 minuter till).
LOT öppnade sin incheckning lite drygt 2h innan avgång, men folk köade från ca 05.00.
Generellt mycket folk i avgångshallarna.
Kön till slow track T4 sträckte sig sig ut i sky city, fast track T4 var kanske 30 pers.
Kön till slow track T5 sträckte sig förbi sas diskar in till zon 5, fast track ca 30 pers före, tog ca 10 minuter efter att dom öppnat fålla nummer 2, kids track såg tom ut.
SAS Gold Lounge T5 rätt så lugn, men ändå en hel del folk.

Edit:
LOT incheckningsdiskar stängde vid 19.00, annars sade Aviator att det skulle gått bra att checka in väskor kvällen innan.
Nyfiken - rent praktiskt, hur sträcker sig kön till slowtrack T4 ut i sky city? det är väl rulltrappor upp dit?
 

tågnörd

Medlem
Är det bara från Sky City man kan komma in i T5? Inte alls borta vid F-piren? Jag ska försöka lämna av resväskan imorgon efter 16, inför vår avgång 06:00 på söndag.
 

tågnörd

Medlem
Nej inte bara från Sky City, vi gick in vanliga vägen från 1 tim hämta/lämna parkeringen igår.
Toppen, då försöker jag nog där omkring. Jag tänker att det kanske är lättare att bli insläppt om man bara ska in och snabbt ut utan att promenera genom hela T5.. (men det spelar kanske inte roll alls i sammanhanget!)
 

Hok

Medlem
Toppen, då försöker jag nog där omkring. Jag tänker att det kanske är lättare att bli insläppt om man bara ska in och snabbt ut utan att promenera genom hela T5.. (men det spelar kanske inte roll alls i sammanhanget!)
Vi kom vid 18 för en flight vid 21 och det var ingen kontroll för inpassering. Däremot öppnade inte incheckning förrän runt 19 för Finnair till Helsingfors.
 
Toppen