Gullmarsplan
Medlem
Aha, om du flyger inrikes så drabbas du ju inte av fast track och lounger som i ganska stor utsträckning försvinner för Plus. Plus Saver är ju inget annat än en prishöjning på flexibla biljetter.
Tack! Blev lite orolig
Aha, om du flyger inrikes så drabbas du ju inte av fast track och lounger som i ganska stor utsträckning försvinner för Plus. Plus Saver är ju inget annat än en prishöjning på flexibla biljetter.
Vet inte hur du kommer fram till den slutsatsen utifrån mitt inlägg som du citerar. Förut var sweet spot EU3 zonen på plus-biljetter, just nu är sweet spot longhaul på billigaste sas go.Kanske är det då, trots allt, inte för enkelt att nå EBG?
Vet inte hur du kommer fram till den slutsatsen utifrån mitt inlägg som du citerar.
Det gäller att hela tiden anpassa sig, blir det för svårt på ett bolag att bli guld får man byta till ett annat. Finns minst 3 andra i Star alliance där det är väldigt enkelt just nu att bli gold utöver hos SAS.
Alltså: den genomsnittlige resenären ska inte ha ett guldkort (högsta officiella status fram till för bara något år sedan). Det är nog där vi inte förstår varandra.Jag syftade på när du skriver att om det blir för svårt att nå guld på SAS så byter folk till andra bolag (vilket såklart är helt naturligt) och att det därför kanske inte är "för enkelt" att bli guld. Men jag förstår också att du kanske inte menar att en rejäl upptrappning av kraven gör att vi byter till andra lojalitetsprogram (vilket skulle tala för att det inte är "för enkelt").
Eftersom hela den här diskussionen grundar sig i subjektiva uppfattningar om hur enkelt eller svårt det "ska" vara att nå en viss nivå så är det såklart väldigt svårt att genom diskussion komma till någon form av konsensus. Jag hör era argument för varför ni tycker att det är "för enkelt" och kan även hålla med om att i vissa fall är det nog "för enkelt". Jag håller dock inte helt med i allt och för den genomsnittlige resenären tycker jag inte att det är för enkelt att nå EBG, men vem vet kanske ändrar jag mig när mitt resemönster ändras och jag tycker att för många andra blir EBG.
Alltså: den genomsnittlige resenären ska inte ha ett guldkort (högsta officiella status fram till för bara något år sedan). Det är nog där vi inte förstår varandra.
Exakt så.Mmm, så en sidodiskussion borde vara hurdan en genomsnittlig resenär är och SAS, som jag förutsätter har mer data än oss, menar att en frekvent resenär gör 5 t/r per år. Det kan vara bra för folk här att ha i åtanke.
Nopp, aldrig fått. Endast vanligt tagg.
Jag håller kvar vid att det är väldigt enkelt att bli EBG eller högre om det är det som är målet och man är beredd att göra de uppoffringar som krävs under ett år, dvs att göra 3 longhaul med SAS och skaffa ett Amex Elite.
Det ska du få, det ingår i Plus, se länk nedan.
SAS Go Plus - Norden och Europa - SAS
Fast inte inrikes i Norden tydligen om man läser det finstilta ***