palmen
Moderator
Försöker reda ut vad som gäller för några vänner som skulle åkt till London nu i helgen med SAS.
Bokningen på hotels.com har de fått flyttad till i oktober så det är löst, nu är problemet flygbiljetten där deras bokade plan faktiskt kommer att avgå, men de vill självklart avboka/boka om detta.
Problemet är att det är bokat genom ReseCentrumGruppen och inte direkt med SAS. Pratar de med RCG hänvisar de till SAS, pratar de med SAS hänvisar de till RCG, dvs det är lite av ett dödläge.
Tydligen har tidtabellen för flighterna ändrats (oklart om det gjordes senaste 10 dagarna eller ej).
Har man alltid rätt att avboka om en flight ändrar tidtabell, om man hör av sig inom 10 dagar?
Som jag ser det är det RCG som är deras sepaking partner här och det är där igenom de behöver få igenom detta.
Finns det några lagar och regler att falla tillbaka på just nu?
Optimalt är ju att gratis få boka om till helgen i oktober, alternativt att boka av helt. Hur ska man gå vidare?
Bokningen på hotels.com har de fått flyttad till i oktober så det är löst, nu är problemet flygbiljetten där deras bokade plan faktiskt kommer att avgå, men de vill självklart avboka/boka om detta.
Problemet är att det är bokat genom ReseCentrumGruppen och inte direkt med SAS. Pratar de med RCG hänvisar de till SAS, pratar de med SAS hänvisar de till RCG, dvs det är lite av ett dödläge.
Tydligen har tidtabellen för flighterna ändrats (oklart om det gjordes senaste 10 dagarna eller ej).
Har man alltid rätt att avboka om en flight ändrar tidtabell, om man hör av sig inom 10 dagar?
Som jag ser det är det RCG som är deras sepaking partner här och det är där igenom de behöver få igenom detta.
Finns det några lagar och regler att falla tillbaka på just nu?
Optimalt är ju att gratis få boka om till helgen i oktober, alternativt att boka av helt. Hur ska man gå vidare?