Senaste nytt

Hur många Eurobonuspoäng tjänar jag?

mbglo

Medlem
Flög Avianca Economy. Försökte efterregistrera online.

För ena legget fick jag "vi kan inte matcha informationen på din biljett" med information om att den kommer att behandlas manuellt. Jag ombeds då skriva in fritext (på engelska), men dessvärre händer ingenting när jag ska skicka in texten. Knappen fungerar inte.

För andra legget har jag fått 125 poäng. Det står på SAS:s hemsida att det intjäning är "från 500 poäng".

Hur gör jag för att få in poängen bäst? Hur kontaktar jag SAS i detta fall?
 

AABack2ARN

Medlem
@mbglo: Det är nog mest en (som vanligt) dålig beskrivning från SAS sida. Antar att du har en biljett i bokningsklassen W, S, U eller T och då är det 25% av vad en normal ekonomiklassbiljett ger 25% av minst 500 = 125 poäng.

Capture.PNG

Håller med om att deras beskrivning säger att det alltid borde vara minst 500p så jag tycker absolut du skall klaga om inte annat för att få dem att ändra på sidan. Önskar dig lycka till och återrapportera gärna hur det går.
 

palmen

Moderator
@mbglo: Det är nog mest en (som vanligt) dålig beskrivning från SAS sida. Antar att du har en biljett i bokningsklassen W, S, U eller T och då är det 25% av vad en normal ekonomiklassbiljett ger 25% av minst 500 = 125 poäng.

Visa bifogad bild 130455
Håller med om att deras beskrivning säger att det alltid borde vara minst 500p så jag tycker absolut du skall klaga om inte annat för att få dem att ändra på sidan. Önskar dig lycka till och återrapportera gärna hur det går.
Är inte så det brukar funka. Minimum poängen ska vara minsta som man får oavsett procentsats.
 

Brandten

Medlem
Någon som vet vilken bokningsklass det kan bli på Ethiopian efter en lyckad plusgrade från Economy till Business (95 USD)?

Samt potentiell intjäning till Eurobonus på Oslo - Stockholm sträckan. :)
 
Ska flyga i business (P fare) med en Swiss Biljett ARN-ZRH-FUE. ZRH-FUE och FUE-ZRH är opererad av Edelweiss (LX8212 och 8213). Har sökte runt och det ser ut som jag kan inte tjäna EB poäng? Är det nån som har erfarenhet av det här? Jag läser att jag kan tjäna poäng med Edelweiss på MileagePlus och Aeroplan (finns på webbsidan) men ser inget på SAS sidan om Edelweiss.
 

qwertyy

Medlem
Hej alla,

Jag flyger med TAP från Stockholm till Rio med mellanlandning i Lissabon i economy plus/premium ToR. Hur bör jag tänka gällande hur mycket poäng jag tjänar?
 

ekf

Medlem
Hej alla,

Jag flyger med TAP från Stockholm till Rio med mellanlandning i Lissabon i economy plus/premium ToR. Hur bör jag tänka gällande hur mycket poäng jag tjänar?
  1. Ta reda på dina bokningsklasser
  2. Ta reda på poängfaktorn i tabellen på den här sidan: EuroBonus partner – TAP Portugal | SAS
  3. Gå till gcmap.com och ta reda på avståndet i statute miles för resp sträcka
  4. Multiplicera avståndet per sträcka med sträckans poängfaktor, summera summan för delsträckorna
 

Splix

Ny medlem
Har läst mycket och tror jag förstår hur det fungerar med att tjäna baspoäng på flygningar utförda med andra flygbolag men jag är inte riktigt säker på hur det fungerar om man flyger med SAS inom Europa. Säg att jag flyger GOT-ARN-CPH-HAM i Sas Plus Pro, klass A & P. Får jag då baspoäng för varje sträcka? Alltså 850+850+1200 per väg?
Om jag bokar i appen får jag upp "Member earns 6400 points" längst ner innan man ska betala, är det Baspoäng man menar eller extrapoäng?
 
Toppen