Senaste nytt

Hur lång tid tar det innan poängen går tillbaka efter avbokad awardtrip och kan man verkligen applicera en voucher i efterhand?

joa

Medlem
Pratade med en allmänt svävande agent nyss.
Bokade av en bonusresa precis (SAS-poäng). "Poängen går tillbaka direkt jag avbokar". Nu är resan avbokad men jag ser inga poäng. Hur lång tid tar det normalt?
Sedan hade jag en utgången voucher som den resan var bokad med som enligt uppgift förlängs till slutet av Juni.
Den kommer det dock ta en dag eller två sa han innan den sysn igen eftersom han behöver lägga ett ärende till "Eurobonus".
Jag är ivrig att boka en ny resa innan den jag har kollat på försvinner, Han sa "du kan ringa och applicera vouchern i efterhand om du vill boka direkt"
Törs jag lita på det?
 

LPC123

Medlem
Hej
Poäng brukar komma direkt och om voucher är intjänad innan bokning så ska det inte vara några problem att lägga till den i efterhand.
Vänta en stund så kommer nog poängen som dom ska annars ring in igen men avvakta en stund.
 
  • Gilla
Reactions: joa

MrRob

Medlem
Avbokade du resan efter en ofrivillig ändring eller helt på eget bevåg? För är det en frivillig avbokning så tror jag dessvärre inte att du får tillbaka en utgången voucher så du är medveten om det..
 

Hachans

Medlem
Pratade med en allmänt svävande agent nyss.
Bokade av en bonusresa precis (SAS-poäng). "Poängen går tillbaka direkt jag avbokar". Nu är resan avbokad men jag ser inga poäng. Hur lång tid tar det normalt?
Sedan hade jag en utgången voucher som den resan var bokad med som enligt uppgift förlängs till slutet av Juni.
Den kommer det dock ta en dag eller två sa han innan den sysn igen eftersom han behöver lägga ett ärende till "Eurobonus".
Jag är ivrig att boka en ny resa innan den jag har kollat på försvinner, Han sa "du kan ringa och applicera vouchern i efterhand om du vill boka direkt"
Törs jag lita på det?

Frivillig avbokning får du inte tillbaka vouchern.

Poängen brukar komma direkt, de hade inte gått ut?
 

Jonas C

Medlem
Om inga poäng dyker upp alls så är det pga tekniskt fel hos SAS, då måste man ringa in så sätter de tillbaka poängen direkt. Om poängen som användes på bokningen är utgångna så kommer de att dyka upp på ditt kontoutdrag som en minuspost kort efter avbokningen.
 

joa

Medlem
Frivillig avbokning får du inte tillbaka vouchern.

Poängen brukar komma direkt, de hade inte gått ut?
Dom gjorde en ändring i originalresan och gav mig tre möjligheter.
Valde att avboka och de bekräftade då att min utgångna voucher skulle förälängas till slutet av månaden efter den mpånad man gör avbokningen. I mitt fall Juni. Skulle dock ta en dag eller två vilket gör att jag blir "hängande" lite nu eftersom jag behöver vouchern för att ha tillräckligt med pong för att göra bokningen.

  • Travel on the new flight(s) we provide as an alternative
If you agree with the new itinerary, you do not have to take any action. If you don’t contact us, we will regard this as an acceptance of the new flight suggestion, which will constitute our new agreement with you.
  • Rebook to a new flight, free of charge
Please contact Customer Service for your alternatives under comparable transport conditions.We kindly ask you to do this within 15 days after receiving this message.
  • Cancel your booking
If you choose not to travel, you can cancel your booking and get a refund if your flight was cancelled, or if your flight schedule was changed by more than one hour. We'll process your refund within seven days, for the part or parts of the journey not traveled. Please submit your refund request in My Bookings
 

joa

Medlem
Poängen dök upp.
Ringde igen och fick prata med en mycket hjälpsam dam som minsann visst kunde boka in hela resan, trots att den utgågna vouchern inte kommit in än och jag inte hade tillräckligt med poäng för att boka med bara den ena vouchern.
"Jag ringer och ser till att den går över så lägger jag på den i efterhand, inga problem"
Killen jag pratade med tidigare idag kunde absolut inte göra så utan det skulle jag göra själv och sedan ringa när vouvhern kommit in.
Praktiskt omöjligt sa jag eftersom jag måste ha in vouvhern för att poängen skall räcka.
Då får du vänta sa han.
Vilken skillnad. Både ris och ros idag till SAS.
 
Toppen