Senaste nytt

Hur hitta Singapore airlines award med eurobonuspoäng?

Är det början på något liknande vi ser med TK.
Behöver SAS strypa tillgången även där pga att det funnits så mycket awards med TK så kostanden skenar?

Om man vill vara konspiratorisk… :D
 

Lauda 777

Medlem
Vore ett otroligt nerköp för Eurobonus om det inte gick att boka Awards med Singapore Airlines i framtiden. Hoppas det är tillfälligt.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

intuition

Medlem
Inte bara ett nerköp, utan helt bisarrt om ett flygbolag i Star Alliance väljer bort att ordna så att medlemmarna kan boka award på ett annat Star Alliance flygbolag.
Om jag minns rätt är Star Alliance uppbyggt av mängder av bilaterala avtal, så det är säkert möjligt rent tekniskt att avtala bort award-flyg mellan 2 bolag. Men mot kunderna blir det väldigt svårt och konstigt att förklara hur man ingår i en allians, fast inte i hela.
 

Senator

Moderator
Det här forumet är rätt roligt. Det går rakt i krismaximering på en gång
1. Det är lite kämpigt i branschen, glöm inte det
2. Det finns ett avtal mellan bolagen som är gammalt och säkert låg i tiden för omförhandling

Det finns INGENTING som tyder på att det finns något annat än temporärt. Sitt lugnt i båten.
 

Jonas C

Medlem
Jag fick aldrig poäng automatiskt när jag flög med dem i slutet av december, fick efterregistrera och det gick utan problem.
Bra att veta. Gick poängen in direkt när du efterregistrerade eller fick du vänta i ett par dagar/veckor?

Poängen tar mig över gränsen till diamant, så vore trist att missa dem innan min period löper ut i slutet av månaden.
 
Toppen