Senaste nytt

Hur är det att flyga TAP Portugal?

Dr. Miles

Expert
Har varit inne på my booking på TAP, kanske är lite dum man kan inte riktigt se vad som gäller.... Bokningen via tredjepart skrämde upp mig då det var så extremt många dramatiska pop-up rutor med varningar kring om det inte bokas NU så eldas det upp vid incheckningen m.m. :) SÅ tänkte kolla om någon vet om star gold ger rätt till incheckat m.m.
Villkor för extra incheckat bagage på TAP flygningar.

Screenshot20180212 02 TP.png


Hold baggage - Weight and sizes | TAP Air Portugal
TAP skrev:
(2) Star Alliance Gold passengers are entitled to one extra bag if the trip includes, on a single ticket, a connection between two or more Star companies.
 

mylabel

Medlem
Kort fråga, hoppas det hamnar rätt här.
Bokade TAP biljetter via tredjepart då det var mycket billigare än direkt på TAP trots varningar, budord etc.
Reser imorgon ARN - LIS och det blev economy i bokningsklass Y.

Gällande baggage, båda jag och flickvän är EBD / EBG men ser ej att vi kan ta med oss incheckat baggage. Reser med infant x2.
Vid bokning försökte tredjepart bokningssite få oss att betala för incheckat baggage, platsval, försäkring etc.
Vet om man kan ta med sig barnvagn / incheckat väska utan kostnad som Star Alliance gold, eller om jag bör boka detta i förväg?
Köpte ej incheckat baggage via tredjepart men har möjlighet nu via online incheck.

/J

Det går bra att checka in bagage gratis som star gold ändå även om din biljett är HBO.
 
Toppen