Senaste nytt

Hotels.com Rewards - när räknas stämplarna mot status?

intuition

Medlem
Jaha, då har jag läget:
Samla 4 stämplar till före 1 jan. 2023 för att bli Gold-medlem.

Och så ser jag att morgondagens checkout visas som att den ska registreras den 25/12, dvs efter tre dagar.

Check-out 22/12 :
2022-12-21_1905.png



Jag har inte riktigt brytt mig om hur fort stämplar dykt upp innan, men nu har jag ju en plan för de två sista nätterna mot Guld och då blev det plötsligt lite viktigt.
Någon som har koll på om stämplarna behöver vara reggade på kontot senast 31/12 för att räknas mot årets status eller om det är vistelsedatum som räknas?
 

intuition

Medlem
I slutändan visade det sig att nätterna registrerades fortare än aviserat, inom ett dygn från utcheck. Så mina sista stämplar kom in i god tid före årsskiftet och jag blev direkt uppgraderad. Jag vet fortfarande inte vad som skulle hända om man har väldigt sena stämplar på året, typ utcheck 31/12, men för i år är jag iaf klar!
 

bachelor

Medlem
Lånar tråden lite och slänger ut en fråga. Har 5 gratisnätter som jag ska lägga på en resa i höst som med hyfsat stor risk kan bli avbokad. Får man tillbaka sina gratisnätter så fort man bokar av?
 

intuition

Medlem
Nu ser det ut i mitt konto som att stämplar räknas mot det medlemsår som gällde vid vistelsens incheckning... ?!

Jag har att mitt medlemsår är 1/1 2022 -- 1/1 2023 (sic), och när nu en vistelse 1/1--5/1 krediterats, så har de 4 stämplarna lagts till det totala saldot av samlade stämplar sedan 1/1 2022. Dvs antalet stämplar har inte nollställts trots att vi gått in i ett nytt medlemsår.
Den 27/12 fick jag stämpel nr 30 och guldstatus, med giltighet till 1/1 2024. Med stämplar för årets första vistelse som nu krediterats står räknaren alltså på 34.

Ska avvakta några dagar för att se hur det blir, men det verkar lite konstigt.
 
Hej,
Lånad tråden. Någon som vet vad som händer om jag bokar ett hotellrum via hotels.com, betalar i förskott men sedan ej kan checka in? Får jag stämpel för den natten ändå?
 

LindaMa

Medlem
Hej,
Lånad tråden. Någon som vet vad som händer om jag bokar ett hotellrum via hotels.com, betalar i förskott men sedan ej kan checka in? Får jag stämpel för den natten ändå?
Det funkade perfekt när jag bokade en natt på ett hostel i Indien förra året och inte dök upp, receptionen blev lite orolig för mig men förklarade att jag "missat" en connection och dom behövde inte avboka mig :)
 

Van Basten

Ny medlem
Hej,
En fråga gällande användning av bonusnätter och insamling av stämplar.
Scenario:
Jag har en bonusnatt värd 4000 och bokar ett hotellrum för 10 000. Räknas denna som en stämpelnatt? Och får jag tillgodaräkna mig de 6000 för framtida inlösen?
 
Toppen