Senaste nytt

Hotellet tar inte Amex - nån kreativ lösning?

Matore

Medlem
Har bokat ett hotell på Maldiverna och de tar till min stora fasa inte Amex. Det gäller 120.000 kr... förutom PayPal som de inte heller har, finns det några andra kreativa sätt att få det draget på Amex?
Ja byta hotell är absolut ett alternativ men vill helst inte göra det :)
 

Berglund

Medlem
Hur mycket är du beredd på att låta det kosta?
Du kan ju gå och köpa ett närmast "obegränsat antal" presentkort, det finns väl sådana där förskottsbetalda Visa/Mastercard kort?! Grejen med dem brukar ju vara att avgifterna snabbt gör det ganska olönsamt men allt beror ju förstås på hur pass sugen du är att just betala med Amex.

Går hotellet att boka genom en resebyrå som möjligen tar Amex?
 

Matore

Medlem
Hur mycket är du beredd på att låta det kosta?
Du kan ju gå och köpa ett närmast "obegränsat antal" presentkort, det finns väl sådana där förskottsbetalda Visa/Mastercard kort?! Grejen med dem brukar ju vara att avgifterna snabbt gör det ganska olönsamt men allt beror ju förstås på hur pass sugen du är att just betala med Amex.

Går hotellet att boka genom en resebyrå som möjligen tar Amex?

Vi har fått specialpris direkt med hotellet så annars Tredjepart varit kanonlösning.
Vad är det för presentkort? Som man kan betala med Amex?
 

Canadien

Medlem
Vad är det för presentkort? Som man kan betala med Amex?
Har inte hittat något som man kan toppa upp med AMEX, de flesta verkar kräva banköverföring eller t ex SWISH. Sedan varierar det hur dyrt det är att använda dem och vilka beloppsgränser som finns, men du skulle nog behöva skaffa typ 50st sådana kort med någon tusenlapp på varje och sedan be hotellet dra beloppet i småskvättar från dessa 50 kort...
 

Matore

Medlem
Har inte hittat något som man kan toppa upp med AMEX, de flesta verkar kräva banköverföring eller t ex SWISH. Sedan varierar det hur dyrt det är att använda dem och vilka beloppsgränser som finns, men du skulle nog behöva skaffa typ 50st sådana kort med någon tusenlapp på varje och sedan be hotellet dra beloppet i småskvättar från dessa 50 kort...
Haha mycket kreativt :)
Jag ringde faktiskt Amex och frågade om de hade nån idé, typ att de gör en banköverföring till hotellet och debiterar mig på kortet, men icke..
 

Matore

Medlem
Om du nu har specialpris direkt med hotellet och således inte kan betala med Amex så skulle jag skippa alla trix runtomkring.

Betala med ett Mastercard/Visa. Med M&M-koret så får du exemplevis 24k Miles. Inte helt fel ändå.
Absolut säkert en lösning för dig, absolut inte för mig.
 

M.K

Medlem
Jag hade bytt hotell eller begärt en lösning av dem.

Inte trevligt att åka dit i dessa tider utan Amex försäkringen och bortåt 200 000sek växlat till USD i cash. Ni ska väl dessutom fika räknar jag med, och det kostar också en del i dessa exotiska paradis.

Varför cash? Min limit på samtliga kort når inte upp till 200k då det endast är Amex som erbjuder rejält med kredit i mitt fall. SEB motsätter sig dessutom trist nog mer utrymme med en extra inbetalning.
 
Toppen