Senaste nytt

Hjälp med slutdestination - Sista leg från Tokyo till nånstans i Östasien eller Sydostasien

Hej alla,

Har en befintlig resa till Tokyo nästa jul i F och Business fram och tillbaka (med nuvarande 3 legs dit och 3 legs hem). Men iom att jag redan har en resa bokad till Japan i sommar vet jag inte ifall jag vill åka tillbaka till samma ställe över jul/nyår, så tänkte kolla ifall någon annan har något tips de kan hitta.

Krav och Önskemål:
- Direktflyg från Tokyo, samt från slutdestination till Tokyo (Iom max 8 legs per bonusresa).
- Landar i Tokyo den 19/12 kl 20.45, så flyg mellan 21.45 den 19/12 till 20.45 den 20/12
- På hemresan är lyfter flyget från HND den 4/1-2024 kl 10.20 --> Så behöver landa i Tokyo tidigast 3/1 kl 10.20.
- Helst inom Central & Far east Asia eller Mainland Southeast Asia. Om ni inte kommer på / hittar något, så funkar även Maritime Southeast Asia.

Tabellform:

  • Varifrån vill du börja din resa? Tokyo
  • Var är din destination? Valfritt inom Central & Far east Asia eller Mainland Southeast Asia. Maritime Southeast Asia funkar i andrahand. Även inom Japan funkar. Är dock ingen skidåkare, så Hokkaido kanske inte så aktuellt!
  • När vill/behöver du resa ut? Map. MCT utifrån att jag landar på HND den 19/12 kl 20.45.
  • När vill/behöver du komma hem? Map. MCT utifrån att jag lyfter från Tokyo den 4/1 (2024) kl 10.20.
  • Hur länge vill du vara borta? N/A
  • Hur många personer som skall resa? 1
  • I vilken kabinklass? I Business class / First. Worst case funkar ekonomi.
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  • Vad är din budget? (per person) Har tillräckligt för alla zoner jag nämnt ovan.
  • Vad är det viktigaste för dig? Flexibel!
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? N/A
Iom jobbiga krav, behöver ni absolut inte söka (såvida ni inte tycker det är kul), tips om slutdestination är också hjälpsamt, så söker jag själv! T ex. direktflyg ni vet som går mellan X och Tokyo (HND/NRT).

PS. Hoppas denna typen av tråd funkar, annars säg till så flyttar jag/raderar ni!
- Jag tittade igenom alla ANA's destinationer från Tokyo (Håller på), men endast hittat Shanghai, Qingdao hittills.
 
Last edited:

Mr.cake

Medlem
Nu vet jag inte om det är första gången du åker till Japan under sommaren. Men Japan är mer än bara Tokyo. Kika på t.ex Kyoto+Osaka som kanske skulle vara något eller Kyushu med att besöka lite Onsen. Fördelen med jul/nyår i Japan är att mycket håller öppet (förutom nyår typ) och att vädret är rätt stabilt. Du slipper fuktigheten/tyfoner/regn. Fördelen med sommaren är att det finns flera festivaler (matsuri) som anordnas.
 
Nu vet jag inte om det är första gången du åker till Japan under sommaren. Men Japan är mer än bara Tokyo. Kika på t.ex Kyoto+Osaka som kanske skulle vara något eller Kyushu med att besöka lite Onsen. Fördelen med jul/nyår i Japan är att mycket håller öppet (förutom nyår typ) och att vädret är rätt stabilt. Du slipper fuktigheten/tyfoner/regn. Fördelen med sommaren är att det finns flera festivaler (matsuri) som anordnas.
Har för tillfälligt flyg till Osaka för tillfälligt, men tänkte ifall jag hitta nåt annat (nåt land jag inte varit i), så kanske jag kör det.

Hittade tyvärr inget flyg på tillbaka-vägen :(
 
Toppen