Senaste nytt

Hjälp med inställd flight med BRA på lördag 17 juni 2023

011430121

Medlem
Jag kan lova till 99% att BRA inte ställer inte in på dålig beläggning,
Lördag = charter för a319 och de andra kör troligen inrikes eller får omvårdnad i hangaren.
Besättning är heller inte i överflöd, de måste ju få veckovila och semester också!
@henke12 jag har stor respekt för dig här på forumet och dina stora kunskaper om flyg och ämnen som diskuteras här på forumet.
Avgången kl 16,15 var planlagt med en ATR, jag tror i min enfald att de har bra med maskiner av den modellen och personal tillgängliga en lördageftermiddag, men jag har ingen insyn eller källa till det, tycker bara det känns ”konstigt” att de ställer så tätt in på avgången.

Ha en trevlig helg.
 
BRA har 14 st ATR 72 och 11 ATR-avgångar på lördagen. Det var 09.55 till GOT, 12.40 till UME och 16.15 till MMX som ställdes in. Det borde ha gått åt 4-5 maskiner för dagens flighter. Underhåll? På söndagen har man 24 ATR-avgångar…
 

i013145

Medlem
@i013145 Hur kom du till Malmö, håll oss uppdaterade på vad BRA säger om ersättningskraven du kommer att begära!
Tack för engagemang och goda råd! Vi kom tyvärr aldrig iväg. Som många andra barnfamiljer så hade vi ett inbokat schema med div saker fram till strax innan avgång, vilket tyvärr gjorde att vi inte hann med bil/tåg/flixbuss/via Oslo etc. Har aldrig kört EU 261/2004 mot flygbolag tidigare, men tänker naturligtvis köra hela vägen in i kaklet med Bra Flyg. Trevlig söndag.
 

JacobGBG

Medlem
Tack för engagemang och goda råd! Vi kom tyvärr aldrig iväg. Som många andra barnfamiljer så hade vi ett inbokat schema med div saker fram till strax innan avgång, vilket tyvärr gjorde att vi inte hann med bil/tåg/flixbuss/via Oslo etc. Har aldrig kört EU 261/2004 mot flygbolag tidigare, men tänker naturligtvis köra hela vägen in i kaklet med Bra Flyg. Trevlig söndag.

Lider med dig och kan sympatisera med denna situation då jag själv ofta dras med familj och därmed har väldigt begränsad flexibilitet. Se till att klämma åt BRA, också relevant att kolla om du har bra försäkring på kortet du använde för att betala resan.
 
Lider med dig och kan sympatisera med denna situation då jag själv ofta dras med familj och därmed har väldigt begränsad flexibilitet. Se till att klämma åt BRA, också relevant att kolla om du har bra försäkring på kortet du använde för att betala resan.
Tråkigt att missa festen. Men jag är nyfiken på vad det finns det att hämta på försäkringen…..
 
Toppen