Senaste nytt

Hertz (Generell diskussion)

Nordpilen

Medlem
Om man bokar Hertz hyrbil via SAS hemsida (ger +1500 SAS Eurobonuspoäng), vet någon om man då även kan få poäng/medlemsfördelar via Hertz medlemsprogram Gold Plus?
 

pswe

Medlem
Om man bokar Hertz hyrbil via SAS hemsida (ger +1500 SAS Eurobonuspoäng), vet någon om man då även kan få poäng/medlemsfördelar via Hertz medlemsprogram Gold Plus?
Inga poäng i Gold Plus, men hyrorna räknas mot status och eventuella statusförmåner ges.
 

mrestes

Medlem
Vad är era erfarenheter med President's Circle. Fick det nyligen tack vara Strawberry. Ska hämta en bil på flygplatsen i Frankfurt på onsdag. Om jag läser förmåner för President's Club är jag garanterad en upgrade. Jag har redan bokat och betalt för en Polestar. Vad kan jag förvänta för en upgrade, om något? En Tesla? Något som inte är en elbil?
Jag försökte att se vilka bilar är tillgängliga att boka på FRA för min period och Hertz hemsida säger att det finns inga bilar alls tillgängliga (kan har varit problem med hemsidan eftersom hela sidan är nere nu). Kan de komma runt en "garanterad upgrade" genom att säga det är fullbokad?
 
Vad är era erfarenheter med President's Circle. Fick det nyligen tack vara Strawberry. Ska hämta en bil på flygplatsen i Frankfurt på onsdag. Om jag läser förmåner för President's Club är jag garanterad en upgrade. Jag har redan bokat och betalt för en Polestar. Vad kan jag förvänta för en upgrade, om något? En Tesla? Något som inte är en elbil?
Jag försökte att se vilka bilar är tillgängliga att boka på FRA för min period och Hertz hemsida säger att det finns inga bilar alls tillgängliga (kan har varit problem med hemsidan eftersom hela sidan är nere nu). Kan de komma runt en "garanterad upgrade" genom att säga det är fullbokad?
Skulle tro att du inte får någon uppgradering. Både Hertz och Avis har uppgraderings förmån som säger att man är garanterad en upgrade, men i mån av tillgänglighet... Man får aldrig upgrade på mindre kontor (såsom hotell), trots President's Circle. På flygplatser brukar man få det, men om man bokar specialbilar (eller elbil), så är det mkt tveksamt om man får upgrade. Sedan så är min erfarenhet att de inte bryr sig jättemycket om att man har status (iaf i USA, kanske är det bättre i Tyskland).
På vissa flygplatser (ex LAX eller SFO) har Hertz dessutom Ultimate Choice för PC, där man får gå till en speciell parkeringsplats och välja bil fritt (om man har bokat minst klass C). Har dock inte sett elbilar på Ultimate Choice i LAX. Sist jag testade att byta bil på detta sätt försökte Hertz ändra priset (trots att detta ska vara kostnadsfritt), och det tog flera månader att reda ut med kundtjänst.

Keep us updated :)
 

mrestes

Medlem
Så här blev det. Ingen uppgradering. Fanns inga andra elbilar. Men vi fick en 100% ny Polestar. Kablarna och andra saker i bilen var fortfarande inplastade. Mycket trevlig körning hittills.
 

Homer

Medlem
participating Hertz locations är det som gäller, vilka de är har de enbart skrivit ut för Europa
inga semesterortsflygplatser m.a.o.


One-car-class upgrade is offered at participating Hertz locations in the U.S., Canada, Namibia, South Africa
and participating airport locations in Europe (Brussels, Berlin, Dusseldorf, Frankfurt, Hamburg, Munich, Stuttgart, Helsinki, Oslo, Rovaniemi, Turku, Paris Orly, Paris Charles de Gaulle, Marseille, Nice, Toulouse, Lyon, Bordeaux, Athens, London Heathrow, London Gatwick, Manchester, Edinburgh, Birmingham, Dublin, Milan Linate, Milan Malpensa, Rome Fiumicino, Amsterdam, Vienna, Lisbon, Madrid, Barcelona, Stockholm, Goteborg, Geneva and Zurich).
 

JKS

Medlem
Har bokat Q-klass med Hertz på Dublins flygplats. Enligt PC-villkoren så är jag garanterad en uppgradering - vågar jag lita på detta? Skiljer ganska mycket i pris till nästa storleksklass.
 

mrestes

Medlem
participating Hertz locations är det som gäller, vilka de är har de enbart skrivit ut för Europa
inga semesterortsflygplatser m.a.o.


One-car-class upgrade is offered at participating Hertz locations in the U.S., Canada, Namibia, South Africa
and participating airport locations in Europe (Brussels, Berlin, Dusseldorf, Frankfurt, Hamburg, Munich, Stuttgart, Helsinki, Oslo, Rovaniemi, Turku, Paris Orly, Paris Charles de Gaulle, Marseille, Nice, Toulouse, Lyon, Bordeaux, Athens, London Heathrow, London Gatwick, Manchester, Edinburgh, Birmingham, Dublin, Milan Linate, Milan Malpensa, Rome Fiumicino, Amsterdam, Vienna, Lisbon, Madrid, Barcelona, Stockholm, Goteborg, Geneva and Zurich).
Jag hyrde från Frankfurt som är med på listan.
 

Homer

Medlem
Jag hyrde från Frankfurt som är med på listan.

Tja, det står Garanterad biluppgradering, fast i slutet står det Detta utesluter specialmodeller såsom minibussar och stadsjeepar samt Hertz Collections-fordon.
så dit räknas kanske elbilar

Garanterad biluppgradering en klass
Garanterad biluppgradering en klass är tillgängligt vid bokning minst 48 timmar i förväg. Biluppgradering en klass erbjuds vid deltagande Hertz-anläggningar i USA, Kanada, Namibia, Sydafrika och deltagande flygplatsanläggningar i Europa (Bryssel, Berlin, Düsseldorf, Frankfurt, Hamburg, München, Stuttgart, Helsingfors, Uleåborg, Rovaniemi, Åbo, Paris Orly Paris Charles de Gaulle, Marseille, Nice, Toulouse, Lyon, Bordeaux, Aten, London Heathrow, Gatwick i London, Manchester, Edinburgh, Birmingham, Dublin, Milano Linate, Milano Malpensa, Rom Fiumicino, Amsterdam, Wien, Lissabon, Madrid, Barcelona, Stockholm, Göteborg, Genève och Zürich) med en bokning 48 timmar i förväg. Högsta uppgraderingen är till en bil i Full Size-klassen med som minimum en reservation av en bil i Compact-klassen. För 4-dörrars Compact-bilar, är den maximala uppgraderingen till en 4-dörrars bil i Full Size-klassen. Uppgradering kan bara garanteras till nästa bilklass. Detta utesluter specialmodeller såsom minibussar och stadsjeepar samt Hertz Collections-fordon. Uppgraderingar gäller inte för hyresperioder längre än 30 dagar.

 

jacoph

Medlem
Har bokat en hyrbil söndag och tio dagar framåt. Vårat flyg har blivit inställt så vi kommer komma fram på måndagen istället. Om jag försöker boka om blir bokningen typ 3000 kr dyrare. Hur ställer sig Hertz till att man ringer och förklarar siutationen och håller bilen tills när vi kommer på måndagen istället? Är President Circle.
 
Toppen