Senaste nytt

Har ni fått månadens poäng från Amex?

FilipJ

Medlem
Har precis fått ett nytt Premium och första fakturan är först den här månaden, fördröjningen kanske beror på att det är ett nytt kort då? o_O

Annars är det ju lovande att fler ha fått sina månadspoäng, får hoppas att det kommer nästa tisdag. :)
Mycket möjligt. Amex ändrade för något år sedan att man endast får poäng om man betalar fakturan i tid (minsta belopp eller fakturan i sin helhet låter jag vara osagt).
 

Davvelavve

Medlem
En närstående till mig blev igår tokig när hen skulle boka en resa för första gången eftersom 0 poäng fanns. Poängen har alltså inte förts över från Amex till sas (ca 350 000). Är det Amex eller sas man ska kontakta då?
 

MrRob

Medlem
En närstående till mig blev igår tokig när hen skulle boka en resa för första gången eftersom 0 poäng fanns. Poängen har alltså inte förts över från Amex till sas (ca 350 000). Är det Amex eller sas man ska kontakta då?

Är 350.000 EB vad personen tjänat in under oktober månad? Oktobers poäng trillar nog in på EB-kontot måndag nästa vecka.

Har det däremot inte trillat in några poäng på en längre tid är det säkert EB-numret som är fel hos Amex. Ring i så fall Amex pronto och red ut saken.
 
En närstående till mig blev igår tokig när hen skulle boka en resa för första gången eftersom 0 poäng fanns. Poängen har alltså inte förts över från Amex till sas (ca 350 000). Är det Amex eller sas man ska kontakta då?
Vilket kort gäller det? Om det är MR-poäng (från vanligt Amex-kort) måste man initiera en överföring själv. Eller är det verkligen 350.000 eurobonus-poäng från ett SAS-kort? Verkar konstigt att inte ha upptäckt det tidigare då förstås.
 

Davvelavve

Medlem
Är 350.000 EB vad personen tjänat in under oktober månad? Oktobers poäng trillar nog in på EB-kontot måndag nästa vecka.

Har det däremot inte trillat in några poäng på en längre tid är det säkert EB-numret som är fel hos Amex. Ring i så fall Amex pronto och red ut saken.
Ja precis 350 000 EB sedan personen fick sitt Amex.
 

Davvelavve

Medlem
Vilket kort gäller det? Om det är MR-poäng (från vanligt Amex-kort) måste man initiera en överföring själv. Eller är det verkligen 350.000 eurobonus-poäng från ett SAS-kort? Verkar konstigt att inte ha upptäckt det tidigare då förstås.
Ja det är SAS brandat Amex. Det var min första tanke också. Så förmodligen fel i kopplingen med SAS numret. Fråga mig inte varför man inte kollar sånt men det är en nybörjare. :D
 
Toppen