Senaste nytt

Har ni fått månadens poäng från Amex?

intuition

Medlem
Min erfarenhet av senare kampanjer är att man får poängen på Amex kontot i slutet av kampanj-perioden. På, eller strax innan, det datum som angavs som "poängen betalas ut senast" i kampanjen. Du borde alltså ha sett dina poäng i amex-kontot i slutet av januari.

Har du inga poäng i amex-kontot blir det inte auto-sweep såklart. Det är ju en transaktion som tömmer Amex kontot och för över till Eurobonus och är det tomt i Amex finns ju inget att föra över. Så har du ingen autosweep så behöver du inte gå och hoppas på att något händer med Eurobonus i morgon. Kontakta amex i stället.
 

FFlash

Medlem
Vad är erfarenheterna med att få poäng från Amex när man uppnått spendkravet från att ha skaffat nytt kort under kampanj?
Jag hade en kampanj-period som tog slut i november och kampanjpoängen skulle betalas ut i Januari. Borde jag ha fått poängen med de övriga extrapoängen en månad sedan, eller trillar de in idag? Ser inget i Amex appen, dvs ingen Autosweep.
Tror det blir att kontakta deras (väldigt bra) chat-kundtjänst ifall inget syns på kontot imorgon.

Har samma problem, de hävdade att jag inte uppnått spendkravet medans jag räknat om och om och fått spenden ihop. Oerhört sur på amex.
 

Jannes

Medlem
Min erfarenhet av senare kampanjer är att man får poängen på Amex kontot i slutet av kampanj-perioden. På, eller strax innan, det datum som angavs som "poängen betalas ut senast" i kampanjen. Du borde alltså ha sett dina poäng i amex-kontot i slutet av januari.

Har du inga poäng i amex-kontot blir det inte auto-sweep såklart. Det är ju en transaktion som tömmer Amex kontot och för över till Eurobonus och är det tomt i Amex finns ju inget att föra över. Så har du ingen autosweep så behöver du inte gå och hoppas på att något händer med Eurobonus i morgon. Kontakta amex i stället.

Sorry, var lite otydlig. Har en autosweep, men det för mina vanliga poäng. Men tolkar då att kampanjpoäng inte bör ses där heller? Är bara att vänta och se?

Har samma problem, de hävdade att jag inte uppnått spendkravet medans jag räknat om och om och fått spenden ihop. Oerhört sur på amex.

När skaffade du kortet, och hur snabbt skulle du samla in din spend? Jag tog kortet i april/maj, och kundservice hävdade att jag hade på mig till november att få en spend på 45k, vilket jag fick lätt. Är bara misstänksam ifall de sa fel period åt mig?
 

MrRob

Medlem
Sorry, var lite otydlig. Har en autosweep, men det för mina vanliga poäng. Men tolkar då att kampanjpoäng inte bör ses där heller? Är bara att vänta och se?



När skaffade du kortet, och hur snabbt skulle du samla in din spend? Jag tog kortet i april/maj, och kundservice hävdade att jag hade på mig till november att få en spend på 45k, vilket jag fick lätt. Är bara misstänksam ifall de sa fel period åt mig?

Nu vet jag inte vilket kort du signat upp för men jag har mig veterligen aldrig sett att man haft så mycket som sex månader på sig att spendera 45.000:-. Brukar snarare vara två-tre månader och att poängen utbetalas inom ett halvår.

Vad stod det när du registrerade dig?
 

intuition

Medlem
Sorry, var lite otydlig. Har en autosweep, men det för mina vanliga poäng. Men tolkar då att kampanjpoäng inte bör ses där heller? Är bara att vänta och se?
...
Tvärtom. Ser du inga poäng i ditt Amex konto har du ett problem. Det är inte SAS som ger dig en bonus, det är Amex. Inget kommer att dyka upp i ditt Eurobonus-konto som inte först synts i ditt Amex konto.
 

Tomas E

Medlem
Har samma problem, de hävdade att jag inte uppnått spendkravet medans jag räknat om och om och fått spenden ihop. Oerhört sur på amex.
Hur är det möjligt att ni inte är överens om beloppet? Du får ju korträkningar och kan löpande se hur mycket du totalt spenderat under "Förmåner"-fliken i appen. Har du använt kortet för kontantuttag och trott att det skulle räknas?
 

intuition

Medlem
Hur är det möjligt att ni inte är överens om beloppet? Du får ju korträkningar och kan löpande se hur mycket du totalt spenderat under "Förmåner"-fliken i appen. Har du använt kortet för kontantuttag och trott att det skulle räknas?
Jag vet inte hur det är för andra, men jag noterade att efter jag uppgraderat från ett kort till ett annat så startade inte räknaren under "Förmåner" förrän något dygn senare. Vet inte om det beror på att spend av någon anledning räknas mot det gamla kortet ett tag. I mitt fall uppgraderade jag kortet i slutet av augusti (typ 30/8). Transaktioner den 31/8 räknades inte in, transaktioner den 2/9 räknades in.
 

Jannes

Medlem
Nu vet jag inte vilket kort du signat upp för men jag har mig veterligen aldrig sett att man haft så mycket som sex månader på sig att spendera 45.000:-. Brukar snarare vara två-tre månader och att poängen utbetalas inom ett halvår.

Vad stod det när du registrerade dig?
Har Elite. Och lite korrigering av fel minnesbild, jag har mottagit ett välkomsmejl första veckan i juni.

Jag kunde inte i efterhand hitta informationen någonstans om hur länge jag hade på mig att samla spend. Ingenting i mejlutskicken eller någonstans, och hemsidan var ju redan uppdaterad så de kunde man inte titta på. Därför kontaktade jag kundtjänst och där sa de att jag hade tid till november. Börjar dock misstänka att de inte ens kollade när jag blev kund. Får väl gräva fram gamla fakturor och göra en sväng till.
 
Toppen