Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Nordic Choice Hotels?

Hok

Medlem
Svårt att tro att all dricka var slut. Tror mer att hon bara var ovillig att erkänna status! Visserligen bara guld men hon förvägrade all recognition.

Jag var också guld vid tillfället. Tråkigt att det ska vara sån skillnad beroende på vem som jobbar. Min upplevelse var att det inte var några problem alls med recognition av status.
 
  • Gilla
Reactions: hco

jonten

Medlem
Vill inte berätta vilket hotel, vill inte ge problem till receptionen.
Kommer och checkar in, blivit uppgraderad tvp två steg som Platinum i förväg. Frågar snällt om de kan byta rum till ett med queen eller king, hade fått två 90 sängar. Nä det var inte möjligt, inget större intresse att fixa det. Nåväl checkar in och tackar. Kollegor fortsätter checka in och jag går åt sidan, får syn på en gammal bekant ur personalen. Blir igenkänd och får frågan om jag fått en bra uppgradering, vi pratar vidare och jag säger att nja var lite si och så med det. Hon går bort och tar över en dator, kollegan bredvid som checkade in mig tittar surt.
Hon knappar febrilt, pratar med annan kollega. Finner inget bättre, men hon bestämmer sig får för att fixa en annan fördel för oss på hotellet. Tänk typ gratis bio, ngt som kostar pengar. Styr upp detta, frågar när jag har nästa bokning. Ändrar bokning till Svit, kollegan stammar och tittar på. Så nu är det Svit om ingen annan ändrar. Avslutar med att fråga om jag vill ha ngt ifrån baren..
Kollegorna tittar avundsjukt på och jag fick 14 frågor av dom huri helvete jag lyckades med allt detta.

En unik upplevelse som kommer dröja innan det sker igen, om inte denna fantastiska person jobbar när jag kommer nästa gång.
 
Vill inte berätta vilket hotel, vill inte ge problem till receptionen.
Kommer och checkar in, blivit uppgraderad tvp två steg som Platinum i förväg. Frågar snällt om de kan byta rum till ett med queen eller king, hade fått två 90 sängar. Nä det var inte möjligt, inget större intresse att fixa det. Nåväl checkar in och tackar. Kollegor fortsätter checka in och jag går åt sidan, får syn på en gammal bekant ur personalen. Blir igenkänd och får frågan om jag fått en bra uppgradering, vi pratar vidare och jag säger att nja var lite si och så med det. Hon går bort och tar över en dator, kollegan bredvid som checkade in mig tittar surt.
Hon knappar febrilt, pratar med annan kollega. Finner inget bättre, men hon bestämmer sig får för att fixa en annan fördel för oss på hotellet. Tänk typ gratis bio, ngt som kostar pengar. Styr upp detta, frågar när jag har nästa bokning. Ändrar bokning till Svit, kollegan stammar och tittar på. Så nu är det Svit om ingen annan ändrar. Avslutar med att fråga om jag vill ha ngt ifrån baren..
Kollegorna tittar avundsjukt på och jag fick 14 frågor av dom huri helvete jag lyckades med allt detta.

En unik upplevelse som kommer dröja innan det sker igen, om inte denna fantastiska person jobbar när jag kommer nästa gång.
Låter som Ekoxen
 
Hotell: Comfort Hotel Børsparken Oslo
Nätter: 1 bonusnatt (2 rum)
Bokat: 2 * Standard 2 enkelsängar
Fick: Deluxe dubbelrum + standard dubbelrum (handikappsanpassat och därmed mer plats)
Status: Platinum

Bokade en bonusnatt till mig & mina två vuxna söner i Oslo då vi är på väg till Vestlandet och inte hade lust att sträckköra.

Väldigt bra läge på detta hotellet. Enkel åtkomst från E18 och gångavstånd till Karl Johan.

Det positiva först: uppgradering på bägge rummen, är ju oftast enbart mitt rum som uppgraderas.

Det mindre positiva: det tog ca en timme efter angiven incheckningstid (kl 15) innan båda rummen var klara, och det rådde väldig förvirring i receptionen över vilka rumstyper jag egentligen fått samt över sängkonfigurationen på rummen. Fick höra att ena rummet skulle vara ett familjerum med dubbelsäng + loftsäng, men det visade sig vara det handikappanpassade rummet där de av nån anledning även ställt in en extrasäng(?)

Försökte reda ut om något av rummen hade enkelsängar så jag kunde ge det till sönerna, men det gick inte så bra.

Bad om två nycklar till bägge rummen så vi själva kunde gå upp och kolla vem som skulle bo var (och sönerna kunde ha en nyckel var oavsett vilket rum vi valde). Fick det tillslut efter diskussioner med receptionen ’då det ju bara var bokat en person under rummet’ (där de ställt in en extrasäng).

Slutade med att jag gav sönerna deluxe-rummet. Riktigt trevligt rum på högsta våningen med balkong & badkar samt utsikt över Oslo.

Vi hade antagligen klarat oss med det rummet + en extrasäng där, men jag snarkar påstås det, så de sover antagligen bättre utan mig. :rolleyes:
 

Protein48

Medlem
Hotell: Quality Ekoxen Linköping
Nätter: 1
Bokat: Standardrum 1 vuxen + 2 barn
Fick: Svit
Status: Platinum

Bra värde för Mecenapriset 750 kr. Bastu och jacuzzi, inredning a'la Hilton Stockholm med anor från 90-talet men ska allt annat än klaga. Plastglas vet jag kanske inte om det är vare sig Stordalen miljövänligt eller svitigt.
DSC_0817.JPG


Uppgraderingen hoppade direkt upp till Svit efter mitt mail med påminnelse om den omedelbara uppgraderingen.

DSC_0812.JPG
DSC_0811.JPG
DSC_0810.JPG
 

intuition

Medlem
Hotell: Clarion Victoria Jönköping
Nätter: 1
Bokat: Standardrum, bonusnatt
Fick: Svit
Uppgradering "vid bokning"
: Ja, en nivå upp (till Superior). Syntes i bokningen efter någon dag
Uppgradering "vid incheck": Ja, ytterligare en nivå upp (till Svit). Syntes i appen på morgonen innan incheckning
Status
: Platinum

Kommentarer: Precis så som "möjlighet till bästa tillgängliga rum" ska fungera tycker jag.
Trevligt rum på översta våningen i nordvästra hörnet på den ursprungliga byggnaden. Utsikten inget vidare eftersom man byggt ut med ett annex 4 meter norr om huvudbyggnaden.
 

intuition

Medlem
Hotell: Clarion Borgen Örebro
Nätter: 1
Bokat: Standardrum, bonusnatt
Fick: Superior
Uppgradering "vid bokning"
: Ja, en nivå upp (till Superior). Syntes i bokningen efter någon dag
Uppgradering "vid incheck": Nej. Någon timme före check-in dök rumsnummer upp i appen.
Status
: Platinum

Kommentarer: Borgen tillämpar "VIP-check-in", något som i praktiken gör att du inte kan få uppgradering vid incheckning. Det går till så att personalen under dagen gör checkin och skapar nycklar till alla "VIP-kunder" och då låses rumsvalet in. (Ungefär på samma sätt som det görs om du checkar in i appen. ) Det spar antagligen tid för receptionen, men det känns ju inte speciellt VIP:

- Hej, jag skulle checka in.
- Hur var namnet?
- Intuition


(knappar på terminalen)
- Jaha.., då ska du få hämta ett kuvert där borta, säger hon och pekar.
Jag går bort och hittar en låda med 10-20 kuvert i. Jag bläddrar en stund och hittar mitt namn. Går tillbaka till incheckningen.

- Ditt rumsnummer ska finnas där inne i kuvertet. Sedan räcker hon över en flaska Ramlösa och en lite påse med godis.

Jämfört med en vanlig check-in, där man pratar lite med personalen och får reda på vilket rum man har och ibland en liten "platinum-häslning" tycker jag det här känns riktigt B. Och jämfört med att "överraskas" av en liten välkomsthälsning uppdukad på rummet känns en låda med bruna kuvert och en flaska vatten i handen väldigt långt från "VIP".


Jo, i teorin skulle jag ju kunna titta i kuvertet och fråga vilken rumstyp rum 219 är och sedan fråga om det kanske finns ett bättre rum eftersom jag är platinum så kunde jag kanske få en uppgradering. Men i praktiken är det ytterligare en barriär för att få uppgradering vid incheckning.
Med tanke på hur många kuvert det stod i lådan gissar jag att silver, guld och platinum ingår i sk "VIP-checkin" så det är ingen markör för just platinum så även den diskussionen måste man då ta med receptionen.

Men fick jag iallafall "bästa rum inom kategorin"? Knappast. Fick inte rum enligt mina preferenser i profilen ("Högt upp") och fick rum längst in i huset mot baksidan och om jag kollar utrymningsskissen ett av de mindre superior rummen.
 
Hotell quality the weaver mölndal
Nätter 2 24-26 juli
Bokat stanard bonusnätter
Fick superior
Status guld
Bland de bästa frukostar jag har ätit i sverige minus däremot total kaos med folk trots den generösa frukosttiden 07.00-11.30. Det beror på att de
flesta vil äta mellan mellan09-10 vore mycket bättre som en del hotell gjorde under coronan och frågade vilken tid man vill äta frukost. därför valde jag att äta tidigt dag 2 efter upplevelsen dag1.
 
Toppen