Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Nordic Choice Hotels?

Hotell: Comfort hotel Umeå City
Nätter: 1 bonusnatt
Bokat: Standard 2 enkelsängar
Fick: Standard 2 enkelsängar
Status: Platinum

Bokade rummet klockan 19.30, checkade in 19.45 och på den tiden hade de hunnit ordna med en gåva på rummet! Och fick en ursäkt med att alla Superior rum, förutom de handikapp anpassade var upptagna, men jag kunde få ett sådant om jag ville.

Snacka om service!
DSC_3072.JPG
 

Lukas2

Medlem
Hotell: Comfort Hotel Västerås
Nätter: 1
Bokat: Moderate dubbelrum (inga fönster)
Fick: Standard Dubbelrum
Status: Platinum

Hotell: Clarion Collection Tapetfabriken
Nätter: 1
Bokat: Moderate dubbelrum (inga fönster)
Fick: Standard Dubbelrum
Status: Platinum

Vid båda hotellen, så vart det ingen uppgradering vid bokning, utan båda uppgraderingarna sågs på ankomstdagen i appen.
Men det var endå ok.
 

airac

Medlem
Hotell: Hobo Stockholm
Nätter: 2
Bokat: Standard king
Fick: Superior twin
Status: Guld

Upgrade från helvetet…

Värsta serviceupplevelsen hittills i Sverige, speciellt för ett 4 stjärnigt hotell. Vi hade bokat en King/double eftersom lilltjejen skulle sova i vår säng. Såg i appen en vecka innan att vi hade fått ett superior men twin. Ringde, svaret typ, ah ok ja men sängarna ställer vi ihop, kan ej flytta er pga bokningsläget. Det funkade ok.

Tjejen somnar in, då börjar karaokebaren på andra sidan torget blåsa musik i hög volym, mätte 45db och uppåt vid dörren till rummet. Ingen lugn musik heller. Frun går ner, svar från repan att ja ni har valt bo mitt i Stockholmsklubbscen (ska enligt personen framgå från hemsidan… jag läser inte det) och det är lika illa i andra rum. Dessutom finns inget ledigt. Tjaha, och baren stänger först vid kl1. Tjejen sover till och från. Jag går ner (chattfunktionen i appen funkar ej), mitt budskap där här funkar inte, svar tyvärr vi är fullsatt, här har du lite öronproppar. Vi funderar på att dra hem men då kommer vi inte somna förrän kl1 heller, så vi står ut.

Går in på hemsidan, visst säljer dem rum till natten, fullsatt icke, så killen i repan skulle nog inte ha använd ordet fullsatt… Jag orkar inte bråka mer, vi somnar, tjejen vaknar kvart i sex för det är ganska ljust i rummet, kul. En promenad sedan bra frukost på Tak. Vi avbryter vistelsen och sover någon annanstans andra natten.

Trevliga rum annars, fint utsikt men skulle ha föredragit ett lugnare rum på baksidan eller tom ett utan fönster…
 
Hotell Comfort Göteborg
Nätter1
När 30juni
Bokat standard enkel
Fick Delux dubbel med balkong och kylskåp
Status guld
Oerhört nöjd med detta hotell bott 5-6 ggr. senaste ären och blivit uppgraderad alla ggr. utom en.
 
Hotell: Comfort Hotel Linköping City
Nätter: 2
Bokat: Standard dubbelrum
Fick: Standard Dubbelrum
Status: Guld
Nekades uppgradering med hänvisning till att det var fullbokat trots att appen visade tillgängliga rum. Orkade inte tjafsa om det. Erbjöds ingen fri dricka. På frågan hävdade receptionen att dom inte hade någon dricka trots prislista på receptionsdisken. Kaffet var trött termoskaffe som knappt var jummet. Inget dricksvatten att tillgå i receptionen utan jag hänvisades att hämta vatten i restaurangen som ligger bredvid. Endast kanal 1,2 och 4 på tvn. Wi-Fi fungerade inte. Bo här igen? Knappast!
 
Hotell: Comfort Hotel Linköping City
Nätter: 2
Bokat: Standard dubbelrum
Fick: Standard Dubbelrum
Status: Guld
Nekades uppgradering med hänvisning till att det var fullbokat trots att appen visade tillgängliga rum. Orkade inte tjafsa om det. Erbjöds ingen fri dricka. På frågan hävdade receptionen att dom inte hade någon dricka trots prislista på receptionsdisken. Kaffet var trött termoskaffe som knappt var jummet. Inget dricksvatten att tillgå i receptionen utan jag hänvisades att hämta vatten i restaurangen som ligger bredvid. Endast kanal 1,2 och 4 på tvn. Wi-Fi fungerade inte. Bo här igen? Knappast!
Beklagar, men man bor helst på Ekoxen i Linkan. Var du där under SM-veckan? Allt var verkligen knökfullt då.
 

DavveP

Medlem
Hotell: Clarion Arlanda Hotell
Nätter: 1
Rum: 2
Bokat: Standard dubbelrum / Tonårsrum
Fick: Dubbelrum till Svit och Tonårsrum till Superior
Status: Platinum

Behöver lovorda Clarion Arlanda. Ringde dagen innan incheckning då vi fick ändrade planer och behövde boka på två 15-åringar. De uppmärksammade att jag var Platinum och ordnade ett tonårsrum för 795 kr. Hade först kontaktat centralbokningen som inte kunde gör något (få fram ett tonårsrum). Extremt bra service bra service på Clarion. Vi stod i valet och kvalet att avboka och istället boka om till Quality Hotel Arlanda XPO, då de var extremt höga priser att boka på ett rum till på Clarion.
 

Hok

Medlem
Hotell: Comfort Hotel Linköping City
Nätter: 2
Bokat: Standard dubbelrum
Fick: Standard Dubbelrum
Status: Guld
Nekades uppgradering med hänvisning till att det var fullbokat trots att appen visade tillgängliga rum. Orkade inte tjafsa om det. Erbjöds ingen fri dricka. På frågan hävdade receptionen att dom inte hade någon dricka trots prislista på receptionsdisken. Kaffet var trött termoskaffe som knappt var jummet. Inget dricksvatten att tillgå i receptionen utan jag hänvisades att hämta vatten i restaurangen som ligger bredvid. Endast kanal 1,2 och 4 på tvn. Wi-Fi fungerade inte. Bo här igen? Knappast!
När jag bodde på hotellet för ett tag sedan plockade receptionisten fram dricka när jag bad om det. Kanske verkligen var slut nu.
 
Toppen