Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Nordic Choice Hotels?

Har typ utan undantag blivit uppgraderad.. men vid incheckning på Sea U, Helsingborg blev det inget. Helt övertygad om att det finns massa rum lediga i kategori över. Det var säkert den redan installerade spjälsängen som de inte orkade flytta :p

Köpte ahlgrens bilar för hela vouchern
 
Hotell: Quality Hotel Luleå
Nätter: 2
Bokat: Standard dubbel, resebyråbokad
Fick: Standard dubbel
Status: Platinum

Fanns nog inget rum att uppgradera mig till. Den Holländska Skridskotävling Schaatsen Grand Prix har fyllt alla hotell i Luleå under de senaste veckorna.

Screenshot_20240222-233546.png
 

mrestes

Medlem
Hotell: Quality Hotel Sundsvall
Nätter: 3
Bokat: Standard dubbel, tror det var Mecenat eftersom det var runt 800 sek per natt
Fick: superior dubbel
Status: gold

Såg rumsnummer i appen men inte att det var superior. Ringde på morgonen och frågade innan vi åkte hemifrån. Fick höra det var Superior och fick även byta till annan superior med badkar. Smidigt och det fanns badrockar, choklad och mineralvatten i rummet när vi ankom.
 

ekf

Medlem
Hotell: Quality Hotel Park, Södertälje
Nätter: 2
Bokat: Standard två enkelsängar
Fick: Superior dubbelrum (enkelsängar)
Status: Gold
 

guwonder

Medlem
Hotell: Comfort XPress Stockholm
Nätter: 1
Bokat: Windowless compact double
Fick: Some kind of double with window
Status: Platinum

Didn’t expect any upgrade, since it’s not within policy for the brand.
 

airac

Medlem
Hotell: Quality the box Linköping
Nätter: 2
Bokat: Standard dubbel (mecenat alumni)
Fick: Standard dubbel
Status: Platinum

Fräscha rum och byggnad men bor hellre på Clarion på stan, där jag knappt betalar något mer (speciellt om man räknar in eftermiddags kaffet och kvällsbuffén), får min garanterade uppgradering och toppen bemötande. Bad om rum högt upp i bokningen, fick en skrubb bredvid personalhissen, bokad för två fick ett enkeltäcke … vi får se om det blir bättre imorgon med servicen.
 

mrestes

Medlem
Hotell: Quality the box Linköping
Nätter: 2
Bokat: Standard dubbel (mecenat alumni)
Fick: Standard dubbel
Status: Platinum

Fräscha rum och byggnad men bor hellre på Clarion på stan, där jag knappt betalar något mer (speciellt om man räknar in eftermiddags kaffet och kvällsbuffén), får min garanterade uppgradering och toppen bemötande. Bad om rum högt upp i bokningen, fick en skrubb bredvid personalhissen, bokad för två fick ett enkeltäcke … vi får se om det blir bättre imorgon med servicen.
Någon förklaring till varför du inte fick din garanterad uppgradering?
 

airac

Medlem
Någon förklaring till varför du inte fick din garanterad uppgradering?
Jag orkade inte tjafsa, vi skulle snabbt checka in och dra vidare till middag med vänner. Hygiengrejer var fokus: täcke till båda och två istället för ett fungera nyckelkort. Receptionisten började med att argumentera varför vi fick rum på vån 1 när jag hade frågat om rum högt upp. Istället för att börja med en bekräftelse av att hon hade förstått/hört önskemålen så behöver nog mer träning.
 

guwonder

Medlem
Jag orkade inte tjafsa, vi skulle snabbt checka in och dra vidare till middag med vänner. Hygiengrejer var fokus: täcke till båda och två istället för ett fungera nyckelkort. Receptionisten började med att argumentera varför vi fick rum på vån 1 när jag hade frågat om rum högt upp. Istället för att börja med en bekräftelse av att hon hade förstått/hört önskemålen så behöver nog mer träning.
How much time was there between when you originally booked the reservation and when you checked into that hotel on the reservation?

Due to the way some NCC/Strawberry hotels systematically handle upgrades and who is working (or not working) when and where, and due to some front desk employees’ expectations about what they think their colleagues or superiors have already done and how it may go over if revising things, there are some circumstances where the time in between when the reservation was made and the time of check-in seems to make a substantial diffefence with regard to upgrade outcomes.
 
Toppen