Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Hilton?

Protein48

Medlem
Hotell: Conrad Los Angeles
Nätter: 5 (bonusnätter)
Bokat: Deluxe double
Uppgradering: Premiumview våning 26
Status: HHD

Nytt hotell (sedan i våras?) med bra läge om man tänkt besöka ställen i alla vädersträck. Ok värde för poängen med tanke på att standardrummen ligger på $600-$700/natt. Maten är väl lite överprisad och vouchern på $25 räcker nätt och jämt för valfritt val ur frukostmenyn (endast a'la carte). En burk diet coke från minibaren är nog den i särklass dyraste colan jag sett, $10!!
DSC_0974.JPG
DSC_0955.JPG
 

Hafermann

Medlem
Hotell: DoubleTreee Bangkok Sukhumvit
Datum: Okt-Nov
Bokat: Twin Guest Room
Uppgradering: Twin Deluxe Room
Status: HHD

Bodde här senast för tre år sedan. Fortfarande bra recognition. Men tyvärr har hotellet plockat bort de två timmarna med fria drinkar i poolbaren för HHD. Mycket tråkigt då det var både socialt och dryckesmässigt trevligt. Men i övrigt känner man absolut att man är en värderad kund.
 

Hafermann

Medlem
Hotell: Millenium Hilton Bangkok
Datum: Nov -22
Bokat: King Deluxe room
Uppgradering: Ling Executive room
Status: HHD

Mycket fräscht rum. Fantastisk utsikt från näst översta våningen. En av de bättre hotelloungerna jag testat. HHD incheck i loungen. Bra recognition. Enda negativa är poolen som är ngt kall. Men kommer gärna åter.
 

Attachments

  • 9A4DBF07-CEFA-4B54-860B-00CEBE85C8B8.jpeg
    9A4DBF07-CEFA-4B54-860B-00CEBE85C8B8.jpeg
    98,5 KB · Visningar: 70

Rickard_O

Medlem
Är detta något nytt med att man ser sitt gamla rum numera?
Tycker allt ser lite annorlunda ut med texten "You've been upgraded!"
Trevligt med ett hotell som kör uppgraderingarna redan på tisdagen inför en helg-stay, dock lite snål uppgradering, hoppas på något roligare vid incheck!



IMG_6720.jpg
 

Hafermann

Medlem
Är detta något nytt med att man ser sitt gamla rum numera?
Tycker allt ser lite annorlunda ut med texten "You've been upgraded!"
Trevligt med ett hotell som kör uppgraderingarna redan på tisdagen inför en helg-stay, dock lite snål uppgradering, hoppas på något roligare vid incheck!



Visa bifogad bild 135255

Inte nytt, jag har sett detta även tidigare. Däremot inkonsekvent då man ibland enbart ser det uppgraderade rummet.
 

intuition

Medlem
Är det så att guld i praktiken väldigt sällan får uppgradering?
Jag har inte bott mycket på Hilton, men har på senare tid börjat använda mitt Amex-compade guld. Dock med 0% uppgraderings-procent.

Jag kommer ofta till hotellet ganska sent så om de gör uppgraderingar först då så inser jag att jag har oddsen emot mig. Jag brukar dock ha checkat in i appen i förväg, påverkar det?
Om man väljer rum i appen, minskar det chansen för uppgradering?
 

Rickard_O

Medlem
Är det så att guld i praktiken väldigt sällan får uppgradering?
Jag har inte bott mycket på Hilton, men har på senare tid börjat använda mitt Amex-compade guld. Dock med 0% uppgraderings-procent.

Jag kommer ofta till hotellet ganska sent så om de gör uppgraderingar först då så inser jag att jag har oddsen emot mig. Jag brukar dock ha checkat in i appen i förväg, påverkar det?
Om man väljer rum i appen, minskar det chansen för uppgradering?
Som guld ligger jag på 9 uppgraderingar av 12 möjliga under senaste 12 månaderna. Då ska sägas att 2 av dessa ggr hade jag redan bokat nästan högsta nivå av rum redan innan.
Blir 9/10 ggr alltid uppgraderad i appen innan jag har checkat in, ibland 1 dag innan bara och ibland 2-3 dagar innan.
Checkar aldrig in i appen
 

Rickard_O

Medlem
Hotell: Doubletree by Hilton Amsterdam Centraal
Datum: 11-13/11
Bokat: Queen guest room
Uppgradering: Queen superior room with view
Status: HHG

Ska tilläggas att hotellet var helt fullsmockat, att bli uppgraderad högre upp gick helt enkelt inte.
Fanns inget ledigt när jag kollade i appen på eftermiddagen.
 
Toppen