Senaste nytt

Halverad väntetid för efterregistrering

FFlash

Medlem
Okej, det där förklarar saken. Jag försökte igår efterregga poäng och det faktiskt stod en vecka, men formuläret godkänner datum endast 14 dagar framåt så de har då inte uppdaterat sin formulär!
 

Senator

Moderator
Jag gjorde min första retro-reg nu för två segment mellan
JNB-CPT (SAA operated)
DUR-JNB (SAA operated)

Båda bokade på ET ticket stock, samt JNB-CPT bokat som ET code share. Fick poängen direkt på mitt konto när jag hade lämnat alla detaljer. Vad är det som tar så lång tid i andra fall om all information finns?
 

maba

Medlem
Okej, det där förklarar saken. Jag försökte igår efterregga poäng och det faktiskt stod en vecka, men formuläret godkänner datum endast 14 dagar framåt så de har då inte uppdaterat sin formulär!

Jag efterreggade en resa idag som genomfördes för 13 dagar sedan och jag fick poängen direkt. Kanske att de uppdaterades under natten till idag måndag.
 

aldrighemma

Medlem
Båda bokade på ET ticket stock, samt JNB-CPT bokat som ET code share. Fick poängen direkt på mitt konto när jag hade lämnat alla detaljer. Vad är det som tar så lång tid i andra fall om all information finns?

Det som brukar strula ibland är att bolaget man flygit med hävdar att man inte varit med på flygningen. Det har hänt mig några gånger, och då får man skicka in scannade boardingkort, biljetter osv, och vänta 2-4 månader. Varför vet jag inte...

Senast hände det med Singapore Airlines, och sas säger själva att rapporteringen från Singapore inte fungerar som det ska. Då blir det manuell hantering :-(
 

Johan Hbg

Medlem
Det som brukar strula ibland är att bolaget man flygit med hävdar att man inte varit med på flygningen. Det har hänt mig några gånger, och då får man skicka in scannade boardingkort, biljetter osv, och vänta 2-4 månader. Varför vet jag inte...

Senast hände det med Singapore Airlines, och sas säger själva att rapporteringen från Singapore inte fungerar som det ska. Då blir det manuell hantering :-(
Har hänt mig också, med United. De sade att jag var inte med ombord osv osv. Hela processen tog nog en och en halv månad.
 

AABack2ARN

Medlem
OT svar: Såg nyligen att American hade ändrat till 2 dagar innan man kan skicka in ett retro-claim. Det tycker jag å andra sidan är lite väl ambitiöst. Men så här en vecka senare har ändå poängen inte trillat in på kontot (anmälde efter 2 veckor) så någon större skillnad kan jag inte uppleva.
 
Toppen