Vore bättre om dom halverade handläggningstiden iställetUpptäckte idag då jag skulle efterregistrera några resor att SAS halverat väntetiden till en vecka efter genomförd resa innan man kan regga den. Enligt tidigare regler var det två veckors väntetid. Alltid kul med lite positiva nyheter.
Okej, det där förklarar saken. Jag försökte igår efterregga poäng och det faktiskt stod en vecka, men formuläret godkänner datum endast 14 dagar framåt så de har då inte uppdaterat sin formulär!
Båda bokade på ET ticket stock, samt JNB-CPT bokat som ET code share. Fick poängen direkt på mitt konto när jag hade lämnat alla detaljer. Vad är det som tar så lång tid i andra fall om all information finns?
Jag efterreggade en resa idag som genomfördes för 13 dagar sedan och jag fick poängen direkt. Kanske att de uppdaterades under natten till idag måndag.
Har hänt mig också, med United. De sade att jag var inte med ombord osv osv. Hela processen tog nog en och en halv månad.Det som brukar strula ibland är att bolaget man flygit med hävdar att man inte varit med på flygningen. Det har hänt mig några gånger, och då får man skicka in scannade boardingkort, biljetter osv, och vänta 2-4 månader. Varför vet jag inte...
Senast hände det med Singapore Airlines, och sas säger själva att rapporteringen från Singapore inte fungerar som det ska. Då blir det manuell hantering :-(