Senaste nytt

GRATIS ombokning av flygning på avresedagen! NY FÖRMÅN för Eurobonus Diamond (2023-06-15)

palmen

Moderator
Skulle testa idag på CPH-ARN. Men då det inte fanns några lediga platser i economy (men sas sålde biljetter) så nekades jag att flyga med flighten innan.

Det var i och för sig tur då den flighten blev försenad och min flight ankom Stockholm först av dessa två flighter.
 

011430121

Medlem
Finns nog svar i någon av trådarna, till en flight tidigare eller senare betyder det avgången före eller nästa efter den bokade eller någon avgång tidigare eller senare under dagen?
 

jonten

Medlem
Kom till CPH igår och då vi landade lite tidigt så rusade jag mot gate för vidare transport mot Oslo, hade egentligen en 4 timmar senare resa. Men tänkte att jag chansar. Väl framme vid gate ett stort NEJ men det berodde på överbokat flyg. Hade fått komma med annars. Så det blev 4 nyktra tråkiga timmar i loungen då jag skulle köra bil ifrån Oslo.
 

Ricci

Medlem
Skulle testa idag på CPH-ARN. Men då det inte fanns några lediga platser i economy (men sas sålde biljetter) så nekades jag att flyga med flighten innan.

Det var i och för sig tur då den flighten blev försenad och min flight ankom Stockholm först av dessa två flighter.
Om det var SK1408 du ville resa med så blev den riktigt försenad.
Jag kom ner med SK1407 som var försenad men när vi skalle gå av på E-gates fick vi inte använda främre dörren.
Alla transit pax fick gå av först och ta en egen buss och som skulle gå av i CPH ta en egen buss och sedan ID-kontroll på alla av oss.
 

palmen

Moderator
Om det var SK1408 du ville resa med så blev den riktigt försenad.
Jag kom ner med SK1407 som var försenad men när vi skalle gå av på E-gates fick vi inte använda främre dörren.
Alla transit pax fick gå av först och ta en egen buss och som skulle gå av i CPH ta en egen buss och sedan ID-kontroll på alla av oss.
Verkar vara det nya sedan förra veckan att kommer man från Sverige så hamnar man i passkontrollen i E-piren samt att man måste åka buss dit. Vet inte om det är så för alla, men hände mig och läst om flera som haft exakt samma "problem"
 

AABack2ARN

Medlem
Om det var SK1408 du ville resa med så blev den riktigt försenad.
Jag kom ner med SK1407 som var försenad men när vi skalle gå av på E-gates fick vi inte använda främre dörren.
Alla transit pax fick gå av först och ta en egen buss och som skulle gå av i CPH ta en egen buss och sedan ID-kontroll på alla av oss.

Hur särskiljde man dessa passagerargrupper från varandra? Eller var tanken att ni med slutdestination Danmark snällt skulle sitta kvar på era platser medan planet tömdes på transitresenärer? Låter som något riktigt smidigt... ;)
 
Last edited:

LarsCph

Medlem
Verkar vara det nya sedan förra veckan att kommer man från Sverige så hamnar man i passkontrollen i E-piren samt att man måste åka buss dit. Vet inte om det är så för alla, men hände mig och läst om flera som haft exakt samma "problem"

Tråkigt - jag tror det är efter man har "intensiverat" kontrollen av personer som reser till Danmark förra veckan.
 

Ricci

Medlem
Hur särskiljde man dessa passagerargrupper från varandra? Eller var tanken att ni med slutdestination Danmark snällt skulle sitta kvar på era platser medan planet tömdes på transitresenärer? Låter som något riktigt smidigt... ;)
Lite ot i denna tråd:
Det var bakre dörren som öppnades bara och de som tyckte vara transit pax tog fösta bussen och vi som hade CPH som slutdestination med flyg satt kvar för nästa buss till pass/id-kontroll.
 
Toppen